Directorul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR, Stefan Narcis Neaga, a fost luni si marti intr-o vizita de lucru la Zalau, împreuna cu întreaga echipa de consilieri, experti si ingineri, pentru a evalua si a prezenta primele solutii si termene referitoare la trei probleme importante în ceea ce priveste infrastructura rutiera din Salaj – soseaua ocolitoare a Zalaului, autostrada si cele trei drumuri nationale grav afectatate de alunecari de teren. 

rn

Ieri, la sediul Prefecturii Salaj, directorul general CNAIR a vorbit despre cele trei mari pronleme de infrastructura rutiera din Salaj.

rn

Lucrarile la continuarea centurii Zalaului
vor incepe anul viitor in luna martie

rn

În ceea ce priveste centura Zalaului, directorul CNAIR a dat o veste buna, aceea ca lucrarile propriu-zise la soseaua ocolitoare a orasului vor începe în luna martie 2019.
Este un proiect care apare în masterplan, exista un contract semnat pentru proiectare si studiu de fezabilitate, urmând sa se treaca la executie.
Pana acum, centura Zalaului s-a impotmolit in poligonul de la Aghires, mai bine zis in discutiile fara rezultate pe marginea acestui obiectiv cu reprezentantii Ministerului Apararii. Va mai avea loc o noua întâlnire cu acestia pentru a se stabili solutia de punere in siguranta si ultimele detalii, însa traseul va ramâne neschimbat, iar poligonul va ramâne pe strada Crasnei.
Cei aproape 9 kilometri de centura care vor continua tronsonul construit si vor face legatura cu Drumul European E81 costa 43 milioane de euro si nu exista problema finantarii.
Proiectul tehnic, refacut de firma Search Corporation, a costat 3.3 milioane lei si va fi finalizat în luna octombrie. In lunile de iarna se vor face procedurile de achizitie publica pentru a stabili constructorul, iar în luna martie vor incepe efectiv lucrarile la tronsonul II al centurii Zalaului.

rn

La autostrada se va lucra si in Salaj
din 2020, in varianta optimista

rn

Legat de autostrada care este prevazuta sa strabata Salajul pe o lungime de aproximativ 80 de kilometri, directorul CNAIR a declarat ca in luna iulie tronsonul va fi licitat pe SEAP, pentru ca firmele sa poata depune oferte pentru executia lucrarii.
In perioada februarie – noiembrie 2019 vor fi analizate ofertele si, daca nu vor fi depuse contestatii, in cel mai optimista varianta, in martie 2020 vor incepe lucrarile de executie la Autostrada Transilvania – portiunea din Salaj, care are o valoare de 650 milioane euro.
Cu privire la tunelul prin Meses, seful CNAIR a spus ca in septembrie-octombrie va fi finalizat proiectul tehnic. stop_coloana

rn

Promisiuni de reabilitare a celor trei drumuri
nationale grav afectate de alunecari de teren

rn

Cu privire la alunecarile de teren de pe trei drumuri nationale care traverseaza judetul nostru, directorul CNAIR, Narcis Neaga, a mentionat ca luni a fost pe teren si a vazut situatia de pe DN1F (E81) Zalau – Cluj, unde banda de coborare spre Zalau este grav afectata, si a dispus extinderea zonei de securizare, iar pana la sfarsitul lunii iulie va fi finalizat proiectul tehnic pentru reparatii, ca in luna august sa inceapa lucrarile de reabilitare.
Pentru DN1H, seful CNAIR a declarat ca nu sunt probleme de executie din partea cosntructorului si ca acolo cauza a fost o acumulare masiva de apa, din cauza problemelor de proiectare.
Legat de acest drum national s-a mai mentionat ca sistemul de protectie nu functioneaza corespunzator si ca trebuie acordata o mai mare atentie studiilor geotehnice.
Saptamana viitoare, o echipa de la CNAIR Cluj va veni in vizita al Zalau si se va deplasa pe DN1H pentru a gasi solutii.
Iar depsre al treilea drum national afectat, DN1C, in apropiere de Ileanda, directorul CNAIR a declarat ca nu a apucat sa vada despre ce este vorba, urmand ca pe parcursul zilei de ieri, marti 12 iunie, sa viziteze zona.
Acolo drumul este inca in garantie, iar constructorul a adus utilaje, iar in acest moment se lucreaza la reabilitarea zonei afectate.

rn

Conducta de gaz care trece pe sub drumul Mirsid – Moigrad este o problema delicata

rn

Directorul CNAIR a comentat ieri la Zalau si despre situatia drumului national DN1T Mirsid – Moigrad, care numai a drum national nu arata, spunand ca nu a stiut despre existenta unei conducte de gaz, care se afla exact la 40 de centimetri sub asfalt pe toata lungimea drumului.
O echipa a CNAIR va sosi in zilele urmatoare la Mirsid si va identifica exact traseul conductei de gaz, urmand ca in primavara lui 2019 sa se intervina cu lucrari de reparatii si sa fie turnat asfalt cu bani din surse proprii a CNAIR.
Directorul CNAIR spune ca este ingrijorat de faptul ca drumul de la Mirsid la Moigrad este strabatut de foarte multe camioane care sunt incarcate cu diferite materiale si care pot afecta conducta aflata sub asfalt. Acesta a si dat ca exemplu o situatie care a avut loc in judetul Brasov, cand sub un drum similar se afla o conducta de gaz despre care nu s-a stiut nimic si s-a fisurat din cauza traficului greu.