In slujba salajenilor
Graiul Salajului si-a propus, imediat dupa reaparitie, sa semnaleze problemele cu care se confrunta cetatenii judetului si sa apeleze la autoritati pentru rezolvarea acestora. Indiferent despre ce a fost vorba, in paginile ziarului si-au gasit locul sesizarile sosite de la cititori si redactorii ziarului si-au facut datoria de jurnalisti. Rasfoind numerele de inceput al celei de-a doua serii, din 1990, vedem ca informarea cititorilor si semnalarea problemelor catre autoritati au fost demersuri asumate de redactori. „Intreprinderea de Anvelope Zalau se confrunta cu o situatie aparte in ceea ce priveste conditiile de munca si de viata ale salariatilor. In unele sectii se lucreaza in frig, instalatiile de ventilatie, cele de exhaustare a gazelor si pulberilor, grupurile sociale si vestiarele pentru muncitori nu functioneaza corespuzator”, atrageau atentia ziaristii de la Graiul. Semnalele de alarma trase de Graiul reflectau toate aspectele vietii sociale ale salajenilor – de la noua lege a invatamantului la felul in care se aprovizionau magazinele, de la metehnele gestionarilor care inca ascundeau marfa sub tejghea la probleme legate de proprietate. |i, asa cum se intampla si astazi, problemele aratate de ziaristii Graiului erau luate in seama. Rezolvarile se lasau insa asteptate. Multe din problemele semnalate atunci au ramas fara rezolvare pana astazi. „O comisie formata de specialisti studiaza problema suplimentarii cu apa potabila a municipiului Zalau, de la Varsolt”, scrie Graiul din 3 martie 1990. Iar stadiu de studiu a ramas pana astazi. |i spiritul ironic caracteristic Graiului reiese dintr-o poveste publicata tot atunci: „Prin Jibou, are o larga circulatie povestea – a fost odata o ciocolata”.