Incepand de sambata, 27 decembrie 2008, bancile nu mai pot modifica taxele sau comisioanele stabilite prin contractele nou incheiate, fara acordul clientului. Modificarea continutului clauzelor contractuale referitoare la costuri va fi transmisa consumatorilor cu cel putin 30 de zile, iar consumatorul are la dispozitie 15 zile de la primirea notificarii pentru a comunica acceptarea sau neacceptarea noilor conditii. Totodata, clientul poate rezilia contractul fara plata unor costuri suplimentare. Se interzice majorarea comisioanelor, taxelor, tarifelor, introducerea si perceperea de noi taxe sau comisioane care nu au fost mentionate in contract. Mai sunt interzise clauzele contractuale care dau dreptul furnizorului de servicii financiare sa modifice unilateral clauzele contractuale fara incheierea unui act aditional acceptat de consumator.
“A intrat in vigoare noua lege si suntem imputerniciti sa luam masuri in cazul nerespectarii acestor prevederi. Noile reguli se aplica pentru contractele nou incheiate, iar in cazul celor mai vechi se poate actiona in instanta. Daca situatia o va impune, vom aplica si amenzi. Acestea sunt cuprinse intre 5.000 si 50.000 lei, iar pentru practicile comerciale incorecte pot ajunge pana la 60.000 lei”, a declarat Dorina Rednic, inspectorul sef adjunct al Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Salaj. Eventualele reclamatii ale salajenilor nu vor fi trimise la Bucuresti, ci vor fi solutionate in cel mult 30 de zile de catre inspectorii OPC Salaj.