Aceasta este concluzia la care au ajuns oamenii de stiinta de la University of Virginia, din SUA, care sustin ca desenele animate care au un ritm alert ii impiedica pe micuti sa rezolve jocuri care le solicita copiilor capacitatea de concentrare. Copiii de patru ani carora le-au fost aratate animatii cu schimbari rapide de scene au avut rezultate mai slabe la anumite teste la care au fost supusi, spre deosebire de cei care au urmarit secvente intr-un ritm mai lent. Psihologii, care au participat la realizarea acestei cercetari, considera ca urmarirea animatiilor cu schimbari constante de imagini poate suprasolicita creierul copiilor, in special partea care controleaza „functiile executive”, inclusiv comportamentul directionat spre un ideal sau functionarea memoriei, informeaza Daily Mail. Dr. Angeline Lillard, coordonatorul studiului, spune ca experimentele realizate au aratat doar ca majoritatea copiilor au avut rezultate mai slabe imediat dupa ce s-au uitat la desene animate. Specialista este de parere ca acest studiu este un punct de plecare in studierea efectelor pe care astfel de desene animate le pot avea pe termen lung. La studiu au luat parte 60 de copii americani in varsta de patru ani, care au fost impartiti in trei grupuri. Unul dintre grupuri a urmarit un clip de noua minute din popularele desene animate SpongeBob Pantaloni Patrati, in care scenele se succedau la fiecare 11 secunde. Al doilea grup a urmarit un clip educational de aceeasi lungime cu scene ce se schimbau la fiecare 34 de secunde, in timp ce minorilor din ultimul grup li s-a dat hartie, creioane colorate si li s-a permis sa deseneze. Copiii au fost ulterior supusi unor teste. Grupul care a urmarit clipul cu schimbari rapide de imagini a avut rezultate mai slabe comparativ cu care au urmarit clipul educational la testul dat, insa acestia din urma au avut o performanta mai slaba decat cei care au desenat.