Centura Zalăului va fi finalizată, iar ritmul lucrărilor va fi accelerat de către firma constructoare. Mesajul vine din partea deputatului sălăjean Florian Neaga, după o discuție avută pe marginea acestui subiect cu ambasadorul Chinei la București.
Cel de-al doilea tronson al variantei ocolitoare a municipiului Zalău ar fi trebuit finalizat încă din martie 2023. În realitate, stadiul lucrărilor este de aproximativ 60 la sută.
“Am obținut aceste asigurări de la ambasadorul Chinei la București, pe care l-am interpelat în cadrul unei întâlniri, în această problemă, având în vedere importanța economică pe care șoseaua de centură o are pentru Zalău și faptul că termenul de finalizare a fost depășit.
Alunecările de teren care au ridicat probleme în șantier și chestiunea ajustărilor financiare la contract nu vor ține în loc constructorul, potrivit răspunsului primit.
Tronsonul al doilea al centurii Zalăului, în lungime de 5,5 kilometri, constituie o lucrare dificilă, cu cinci viaducte și două poduri. Partea bună este că aceste lucrări de artă sunt finalizate și mai trebuie făcut doar drumul propriu-zis, progresul în șantier fiind estimat la aproape 60 la sută.
Finalizarea cât mai curând a centurii va însemna nu doar preluarea traficului greu, ci, foarte important, va reprezenta și o gură de oxigen din punct de vedere economic pentru Zalău. Pentru că unde este infrastructură sunt impulsionate construcțiile, investitorii au teren propice și unde se fac investiții prosperă și populația. Autostrada va trece și ea prin imediata apropiere a centurii, așa că perspectiva este foarte bună pe termen lung pentru Zalău”, spune deputatul Florian Neaga.
Contractul pentru realizarea celui de-al doilea tronson al șoselei de centură a Zalăului, proiect derulat prin CNI, a fost semnat cu Asocierea Sinohydro (China) – SC GoodProod (România) în vara anului 2020, cu termen de 6 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție, ordinul pentru începerea lucrărilor fiind emis în aprilie 2021. Lucrarea trebuia finalizată anul trecut, în martie.
Prima jumătate a variantei ocolitoare a Zalăului are aproximativ 9 kilometri. A doua jumătate ar urma să aibă, când va fi gata, 5,535 kilometri. Traseul este unul sinuos, cu cinci viaducte, două poduri şi 15 podeţe. Drumul va avea o lăţime de 10 metri, cu şapte metri partea de carosabil şi trei benzi de circulaţie în zonele cu pantă accentuată.
Municipiul va avea patru legături importante la șoseaua de centură, astfel că finalizarea acesteia este extrem de așteptată. Una va fi asigurată prin strada Valea Miții, altă legătură la centură va fi strada Războieni, a treia legătură cu șoseaua ocolitoare va fi strada 22 Decembrie, fosta Crasnei, iar a patra ieșire spre centură va porni din strada Gheorghe Doja, pe Vânătorilor și apoi pe Freziilor, de unde vom face stânga la intersecția cu C.D. Gherea, spre centură.