Iuliu Nosa face lobby pentru centura Zalăului, Mirel Taloş vrea tren cu cuşetă, iar Seres Denes este preocupat de exproprieri.
Nici unul nu a obţinut nimic.
Parlamentarii sălăjeni ne-au reprezentat şi in 2010 aşa cum s-au priceput ei mai bine. Unii au avut iniţiative legislative sau interpelări, iar alţii au mimat că susţin cate o cauză nobilă. Cert este că toţi au făcut ce au putut prin Parlament. Chiar şi senatorul Fekete Andras, a cărui fişă parlamentară indică zero iniţiative legislative, se poate lăuda cu un proiect legislativ foarte bun prin care se doreşte stoparea fenomenului „şoferi analfabeţi”.
Nosa i-a deschis ochii ministrului Boagiu
Printr-o intrebare adresată ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, deputatul Iuliu Nosa ii reaminteşte guvernantei că in urmă cu cateva luni a obţinut de la ea promisiunea că se va interesa despre situaţia noii şosele de centură a Municipiului Zalău. „In momentul de faţă, doar un tronson din şoseaua de centură a Zalăului este dat in folosinţă, pentru celălalt lucrările fiind blocate din cauza poligonului de trageri al Ministerului Apărării, iar şoseaua nu poate fi folosită la devierea traficului greu. Vă rog să mă informaţi care sunt soluţiile pentru deblocarea lucrărilor la această investiţie”, i-a transmis pesedistul Ancăi Boagiu. Deocamdată, Nosa nu a primit niciun răspuns referitor la această problemă.
Ministrul i-a tăiat pofta de cuşetă lui Taloş
La finele anului trecut, deputatul Mirel Taloş contesta faptul că din luna august trenul 1642 Bucureşti – Baia Mare nu mai are ataşat vagon cuşetă cu destinaţia Zalău şi cerea printr-o interpelare reintroducerea vagonului de dormit. Anca Boagiu i-a răspuns deputatului PNL de Sălaj că „gradul foarte scăzut de ocupare a determinat scoaterea din circulaţie, cel puţin pentru moment, a vagonului cuşetă de pe ruta Bucureşti – Baia Mare pentru trenul Zalău – Jibou”. Boagiu aduce ca argument faptul că „evoluţia numărului de persoane transportat de vagoanele cuşetă a fost de 12 călători pe sens in 2008, 10 călători pe sens in 2009 şi numai 5 călători pe sens in 2010”.
Pe Denes il bantuie amintiri din „epoca intunecată”
Luand in considerare interesul major prezentat de oameni faţă de domeniul exproprierilor in vederea construirii autostrăzilor, deputatul Seres Denes spune că este nevoie de o reglementare cat mai exactă in acest domeniu. „Vechiul act normativ nu prevedea un termen in care comisia de expropriere trebuie să ia o hotărare in sensul admiterii sau respingerii exproprierii, ţinandu-i astfel pe proprietari in incertitudine luni sau chiar ani intregi. Se pare că ne aflăm intr-o situaţie de limitare abuzivă şi nejustificată a dreptului de proprietate, fapt care subminează increderea populaţiei in autoritatea publică şi ne duce cu gandul la o epocă mai intunecată a acestei ţări”, se arată in interpelarea udemeristului. Momentan, deputatul aşteaptă răspunsul lui Boagiu.