Contribuabilii pot trimite in continuare declaratiile de venit catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) prin posta cu scrisori recomandate, insa pe propria cheltuiala, iar in administratiile fiscale se vor lua masuri pentru evitarea aglomeratiei in cazul depunerii direct la sediu. „Urmare a deciziei de a renunta la sistemul de trimitere/primire prin posta a declaratiilor de venit catre/de la contribuabilii – persoane fizice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala precizeaza ca pe toata perioada depunerii Formularului 200 se vor lua toate masurile necesare pentru evitarea aglomeratiei in administratiile financiare”, se arata intr-un comunicat al ANAF.
Agentia a anuntat, duminica, renuntarea la sistemul gratuit de trimitere/primire a declaratiilor de venit prin posta, contribuabilii urmand sa depuna declaratia de venit in mod direct la administratia financiara de care apartin. Astfel, ANAF va economisi 5,33 milioane lei. O analiza demarata la inceputul acestui an de ANAF a relevat ca circa 70% din cele aproximativ 900.000 de persoane fizice care trebuia sa depuna declaratiile de venit pana la 15 mai 2008 s-au prezentat la sediile administratiilor financiare, desi au primit formularele personalizate prin posta. Contribuabilii fie au avut nevoie de asistenta pentru completarea formularului, fie au solicitat noi formulare, motivand ca cele pe care le-au primit prin posta au fost pierdute ori deteriorate.
Anul trecut, ANAF a produs 700.000 de formulare suplimentare, fapt care a generat costuri in plus. „Astfel, putem concluziona ca in 2008 sistemul de trimitere/primire prin posta a declaratiilor de venit a fost utilizat de circa 30% contribuabili – persoane fizice”, se precizeaza in comunicat. Formularele 200 pot fi depuse in perioada 30 martie – 15 mai.