Controlul permanent al nivelului presiunii în anvelope este una din masurile preventive cele mai importante atunci când vine vorba de siguranta. Sa nu uitam ca, pâna la urma, rotile masinii sunt singurele puncte de contact ale autoturismului cu suprafata de rulare. În plus, este vorba de o actiune extrem de simpla, care poate fi efectuata chiar si de cei mai neexperimentati conducatori auto.

rn

Controlul presiunii în anvelope este o masura care trebuie luata în mod regulat, cel putin o data pe luna, în principal în anotimpurile care produc schimbari importante în temperatura exterioara, care pot afecta în mod direct presiunea din roti.

rn

Anvelope (oferte)

rn

În plus, este recomandabil sa verificam nivelul presiunii în anvelope înainte de fiecare drum lung. Daca, de exemplu, una din anvelope ar fi deteriorata sau prea desumflata, o distanta lunga parcursa de autoturism poate duce la o explozie sau la desumflarea completa a rotii. De acea, în afara de presiunea din anvelope, este recomandat sa verificam din timp în timp si gradul de uzura al pneurilor, mai ales daca observam ca una dintre roti se desumfla mai mult si mai repede decât celelalte. În acest sens, trebuie verificata si zona din jurul valvei, care este cea mai susceptibila de a fi deteriorata.

rn

Trebuie tinut cont ca, în ceea ce priveste anvelopele, este mai important sa prevenim decât sa reparam stricaciunile. Si nu vorbim doar despre masurile de prevedere anterior expuse. Indiferent de problemele pe care le observam la anvelope, trebuie sa oprim de îndata autoturismul, sa schimbam anvelopa afectata si sa ajungem cât mai curând într-un atelier auto. Daca vom continua sa circulam, cel mai probabil anvelopa cu probleme va suferi daune si mai mari, de nereparat. Daca ajungem la timp la service, însa, cu siguranta putem salva situatia si anvelopa. Si asta la un cost mult inferior celui presupus de completa schimbare a pneului.

rn

Anvelope: masuri de prevenire

rn

Odata clarificate aceste masuri de prevenire fundamentale pentru o corecta functionare a anvelopelor, trebuie sa stabilim acum care este nivelul adecvat al presiunii din anvelope. În general, se considera ca media corecta se situeaza în jurul valorii de 2,5 bari, dar fiecare producator auto în parte are propriul set de recomandari.

rn

Fiecare autoturism are asociat un anumit nivel al presiunii în anvelope, care este indicat în manualul vehiculului. În plus, majoritatea autoturismelor au un abtibild în partea interioara a portierei din spate în care este detaliat nivelul de presiune recomandat pentru anvelope fata, dar si pentru anvelope spate.

rn

În fine, principalele marci de anvelope ofera si ele tabeluri de presiuni recomandate pe paginile lor web, unde e poate verifica presiunea optima pentru fiecare model de anvelope si fiecare model de autoturism.