Autoturismul Dacia este, după părearea mea, singurul brand romanesc care a rămas in picioare, fiind preluat şi dus mai departe cu succes de grupul francez Renault. Se vede că romanii fac treabă bună, dacă gandesc alţii in locul lor. Ultimele rapoarte despre profitul in industria auto arată că vanzările Dacia in Europa au salvat rezultatele financiare ale Renault. Francezii au ştiut să anticipeze nevoile europenilor pe timp de criză şi au scos pe piaţă modele ieftine, cu un design modern, adaptate nevoilor unei categorii mari de populaţie. Dacia s-a vandut pe liste de aşteptare, in timp ce alţi fabricanţi de autoturisme abia s-au salvat de la faliment.
In mod paradoxal, romanii nu au primit la fel de bine maşina făcută de Colibaşi, preferand cu banii respectivi să cumpere o maşină străină la mana a doua. Ro-manii işi iubeau vechile Dacii. Era maşina perfectă pentru drumurile noastre sparte. Dar timpul macină totul… Macină şi fierul. Lucrurile s-au schimbat vrand-nevrand. Şi toţi ne-am dus cu „fosta iubită” la Remat să o dăm pe un voucher vandut apoi la jumătate din valoarea lui. Puţini au investit intr-o Dacie nouă. „Maşinuţa veche de peste 20 de ani nu te lăsa la greu niciodată… Dacă rămaneai in drum, ridicai capota şi o tomneai, dar la asta nouă, dacă se strică, «te uiţi la ea ca la maşini străine»”, spune romanul cu inţelepciune. Care au mai avut o brumă de bani au luat un Volkswagen sau un Opel mai vechi. Parcă rezistă mai bine decat Dacia. O fi bună ea, dar ar trebui să importăm şi şosele din Occident. Pentru că drumurile noastre sunt tot cu gropi, unele poate chiar mai rău ca inainte.