Taxa auto, denumita mai nou timbru de mediu se va aplica numai autovehiculelor de pasageri cu cel mult opt locuri şi se va calcula luandu-se in calcul integral emisia de dioxid de carbon, nu doar 30% ca in prezent. Se va plati o singura data, pe toată durata de funcţionare a maşinii, indiferent de cate ori aceasta va fi vandută ulterior. Propunerea de calcul a fost prezentată Guvernului de ministrul Mediului, Rovana Plumb. Potrivit acesteia, timbrul de mediu va lua in calcul doar emisiile poluante de dioxid de carbon, spre deosebire de sistemul actual in care este calculată şi cilindreea. Emisia de dioxid de carbon va fi luată in calcul integral la stabilirea valorii timbrului de mediu, in condiţiile in care in prezent aceste emisii au o proporţie de doar 30% la stabilirea taxei auto. Timbrul de mediu va fi calculat in continuare şi in funcţie de cota de depreciere a maşinii, rezultată din vechimea acesteia. Prin noul sistem de calcul, cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totuşi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea că aceste maşini mai au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Timbrul de mediu nu se aplica in cazul tirurilor, autocarelor sau microbuzelor, pentru care va fi achitată in continuare actuala taxă auto. Detalii, in editia tiparita de maine a ziarului Graiul Salajului.