Stratul de asfalt turnat la începutul lunii octombrie 2020, ca parte a proiectului de reabilitare a străzii Gheorghe Doja din Zalău, are numeroase gropi, apărute la mai puţin de patru luni de la turnarea lui.

Viceprimarul Zalăului, Teodor Bălăjel, a explicat pentru Graiul Sălajului faptul că iniţial s-a turnat, peste o folie geotextil, un aşa numit strat de “binder”, respectiv un strat de beton asfaltic folosit ca legătură între fundația drumului şi stratul de uzură, ce urmează a fi turnat, atunci când vremea va permite.

Potrivit acestuia, asfaltul s-a degradat în zona în care, sub acest strat iniţial, se află capacele unor guri de canal, pe întreaga stradă fiind circa 200 astfel de canale.

“În acest moment, studiem cea mai bună soluţie pentru ridicarea acestor guri de canal, astfel încât atunci când se toarnă stratul de uzură capacele să fie la nivelul carosabilului”, precizează Teodor Bălăjel.

Pentru care trec zilnic, de multe ori, cu maşinile pe strada Gheorghe Doja este evident faptul că, fără a combate explicaţia viceprimarului, gropile nu au apărut doar în zona capacelor de canal, ci şi în zone unde nu ar fi trebuit să existe probleme.

Desigur, apare şi întrebarea de ce între primul şi al doilea strat de asfalt s-a intercalat o iarnă, cu fenomenul de îngheţ – dezgheţ şi nisip cu sare aruncat pe carosabil.

Pe de altă parte, viceprimarul Zalăului a ţinut să sublinieze faptul că până la recepţia finală aceste probleme nu vor mai exista, iar în cazul în care este vorba de defecţiuni de execuţie, ele vor fi suportate de către antreprenorul care realizează lucrarea.