Stimati cititori, cunoasteti deja, preocuparile cotidianului nostru in ceea ce priveste modul in care, institutii ale statului in teritoriu (deconcentrate) sau unitati administrativ-teritoriale isi desfasoara activitatea in interesul legii si al cetatenilor din judetul Salaj. De aceasta data, pentru ca se vorbeste foarte mult de confortul general al zalauanilor, in contextul multiplelor santiere deschise in Zalau, am solicitat Primariei Zalau o sinteza a activitatii Directiei Corp Control pe 9 luni din anul acesta, directie al carui raspuns vi-l redam in continuare:

rn

Directia Corp Control este o structura functionala din cadrul Primariei Municipiului Zalau, condusa de un director executiv care are in subordine un serviciu si doua compartimente, astfel: Serviciul comercial si autorizari lucrari, compartiment inspectori corp control, compartiment receptii lucrari de salubrizare. Atributiile principale ale personalului Directiei Corp Control sunt:

rn

1. Controlul periodic al activitatilor comerciale desfasurate de agentii economici in municipiul Zalau.
2. Verificarea dosarelor si eliberarea autorizatiilor in conformitate cu H.C.L. nr. 59/2007 privind aprobarea Regulamentului de eliberare a autorizatiilor in vederea desfasurarii activitatii de alimentatie publica si a altor activitati recreative si distractive in municipiul Zalau, cu modificarile si completarile ulterioare.
3. Verificarea respectarii conditiilor de autorizare, precum si respectarea ordinii si linistii publice de catre agentii economici care desfasoara activitati de alimentatie publica si alte activitati recreative si distractive in municipiul Zalau.
4. Preluarea si verificarea notificarilor depuse de catre agentii economici pentru vânzarile cu pret redus, conform O.G. nr. 99/2000 si H.G. nr. 333/2003.
5. Verificarea curateniei strazilor, trotuarelor din jurul incintelor, precum si intretinerea spatiilor verzi existente in incinta si in jurul acesteia.
6. Emiterea avizelor pentru executarea de lucrari la retelele tehnico-edilitare si verificarea modului de refacere a infrastructurii afectate, conform H.C.L. nr. 12/2011.
7. Verificarea respectarii de catre institutii, agenti economici, asociatii de proprietari si persoane fizice a normelor de protectie a mediului.
8. Verificarea autorizarii lucrarilor de constructie de orice fel in municipiul Zalau, precum si verificarea afisarii panoului de identificare a lucrarii.
9. Rezolvarea cererilor, sesizarilor si petitiilor cetatenilor adresate Primariei municipiului Zalau, repartizate directiei.
10. in calitate de imputerniciti ai primarului:
– intocmirea de procese verbale de contraventie atunci când situatia impune acest lucru;
– intocmirea de notificari si citatii (adresate persoanelor fizice sau juridice).
11. Verificarea activitatilor pe timp de iarna si luarea masurilor ce se impun pentru maturarea zapezii si ghetii de pe acoperisuri, trotuare, rigole, din fata imobilelor.
12. Verificarea si luarea masurilor pentru ridicarea de pe domeniul public a vehiculelor abandonate sau fara stapân, in conformitate cu prevederile Legii nr. 421/2002 modificata si completata.
13. Verificarea activitatii de transport in comun si in regim de taxi, in municipiul Zalau.
14. Controlul in teren si receptia zilnica a activitatii de salubrizare si de intretinere a zonelor verzi, efectuata de catre S.C. Citadin Zalau S.R.L.
15. Verificarea si controlul activitatii de colectare, transport si depozitare a deseurilor, desfasurata de catre operatorul acestui serviciu.
16. Organizarea si conducerea activitatilor cuprinse in programul "Luna Curateniei de Primavara’’ in municipiul Zalau.
17. Organizarea, conducerea si verificarea zilnica in teren a activitatilor de deratizare, dezinsectie si dezinfectie, in perioadele de timp cuprinse in graficul de lucrari aprobat pentru anul in curs.
18. Verificarea starii de curatenie la agentii economici, institutiile publice, asociatiile de proprietari, persoanele fizice si luarea masurilor ce se impun.
19. Verificarea respectarii normelor de protectie a spatiilor si zonelor verzi din municipiul Zalau si luarea de masuri conform competentelor.

rn

in primele 9 luni ale anului, conform atributiilor, personalul directiei a desfasurat urmatoarele activitati:
– a efectuat un numar de 411 controale, in scopul verificarii respectarii prevederilor legale, conform imputernicirii domnului primar;
– din punct de vedere al protectiei mediului au fost efectuate un numar de 240 controale, dupa cum urmeaza:
– 87 controale pe cursurile de apa de pe teritoriul administrativ al municipiului Zalau privind depozitari de deseuri, gradul de salubrizare, deversarile de ape uzate menajere si gradul de intretinere al vegetatiei;
– 24 controale pentru verificarea gradului de salubrizare al domeniului public;
– 50 controale vizând depozitarile necontrolate de deseuri;
– 72 controale vizând identificarea terenurilor infestate cu buruiana ambrozia, fiind identificate un numar de 44 de parcele de teren infestate cu aceasta buruiana;
– 7 controale pentru verificarea activitatii desfasurate de catre Sistemul de Gospodarire a Apelor pentru decolmatarea si intretinerea vegetatiei a cursurilor de apa care le au in gestiune.

rn

– au fost verificate un numar de 164 unitati care desfasoara activitate de alimentatie publica si alte activitati recreative si distractive;
– au fost emise 13 autorizatii si avize program de functionare pentru desfasurarea activitatii de alimentatie publica si alte activitati recreative si distractive;
– au fost vizate 84 autorizatii si avize ale programului de functionare;
– au fost modificate la cerere, date si/sau programul de functionare la 16 unitati care desfasoara activitate de alimentatie publica
– au fost anulate 17 autorizatii si avize ale programului de functionare;
– a fost modificat prin reducere programul de functionare la 2 unitati care desfasoara activitati de alimentatie publica, ca urmare unor sesizari;
– au fost emise un numar de 145 avize de executare lucrari la retelele tehnico-edilitare care afecteaza domeniul public public si privat al municipiului Zalau;
– au fost inregistrate un numar de 168 notificari privind interventia de urgenta la retelele tehnico-edilitare.
– a fost convocata comisia de evaluare a pagubelor produse de animalele salbatice si s-a participat la actiunea de evaluare impreuna cu Agentia de Protectia mediului, Garda Forestiera Oradea, Directia Agricola Salaj si AJVPS Salaj, in cartierul Ortelec din municipiul Zalau;
– a organizat un numar de 6 actiuni si a efectuat verificari in colaborare cu reprezentanti ai Politiei Locale Zalau, Inspectoratului de Jandarmi Judetean Salaj, Directiei Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor Salaj, DASC si S.C. Citadin Zalau S.R.L., prin Serviciul de ecarisaj si salubrizare, la familiile de romi care locuiesc pe strazile: Mihai Eminescu, Deleni, Parului, George Cosbuc, Dumbrava si in zona Stoguri din cartier Ortelec.
Aceste actiuni au avut ca scop:
– verificarea starii de curatenie;
– ridicarea si transportul câinilor, care nu sunt microcipati, de pe domeniul public, la adapostul amenajat in incinta S.C. Citadin Zalau S.R.L., etc..
– identificarea persoanelor care locuiesc in aceasta zona;
– verificarea provenientei si a legalitatii detinerii vehiculelor (atelaje, carute, etc.);
– verificarea prezentei crotaliilor sau a altor mijloace de identificare inclusiv electronice, la animalele detinute;
– verificarea situatiei juridice a terenurilor pe care sunt amplasate familiile de romi.
in urma controalelor, fiecare institutie in parte a luat masuri in conformitate cu prevederile legale in vigoare, in functie de atributiile specifice ce le revin si a constatarilor din teren.

rn

– s-a organizat o actiune la blocul C3, de pe strada Dumbrava, care a avut ca scop identificarea persoanelor care locuiesc in blocul de locuinte sociale fara a detine forme legale;
– in perioada 15.03.2019-15.04.2019, Directia Corp Control a organizat si a condus activitatile cuprinse in programul "Luna Curateniei de Primavara’’ in municipiul Zalau;
– in perioada premergatoare desfasurarii manifestarilor cu caracter cultural – artistic, ,"Zilele Municipiului Zalau", personalul directiei s-a ocupat de intocmirea documentatiei necesare obtinerii avizelor de la institutiile abilitate, in vederea desfasurarii in conditii corespunzatoare a acestora. Pe parcursul desfasurarii acestor evenimente, inspectori din cadrul directiei au monitorizat activitatea comerciala desfasurata si au urmarit respectarea normelor de salubrizare si a normelor de mediu
– in afara orelor de program, cu aprobarea domnului primar, au fost organizate actiuni pentru :
– verificarea lucrarilor de intretinere efectuate de catre SC Citadin Zalau SRL (in zilele de sâmbata si duminica);
– verificarea activitatii de colectare, transport si depozitare desfasurate de catre SC Brantner Environment SRL;
– verificarea depozitarilor necontrolate de deseuri si identificarea faptuitorilor (vineri dupa amiaza, sâmbata, duminica);
– verificarea in teren a activitatii de deratizare, dezinsectie si dezinfectie, in perioadele de timp cuprinse in graficul de lucrari aprobat pentru anul in curs, lucrari efectuate de catre operatorul serviciului.

rn

in urma acestor controale efectuate au fost intocmite un numar de 131 procese verbale de constatare a contraventiei, astfel:
– 105 procese verbale de constatare a contraventiei pentru incalcarea prevederilor H.C.L. nr. 170/2007 privind obligatiile si responsabilitatile ce revin cetatenilor, institutiilor publice, agentilor economici, celorlalte persoane juridice pentru buna gospodarire, intretinere si infrumusetare a localitatii, pastrarea permanenta a curateniei in municipiul Zalau;
– 6 procese verbale de constatare a contraventiei pentru incalcarea prevederilor H.C.L. nr. 12/2011 privind aprobarea Regulamentului pentru emiterea  avizului de executare lucrari la retelele tehnico-edilitare amplasate pe domeniul public si privat al municipiului Zalau, a normelor si tehnologiei de refacere;
– un numar de 17 procese verbale de constatare a contraventiei pentru incalcarea prevederilor O.G. nr. 99/2000 si/sau H.C.L. nr. 59/2007 cu modificarile si completarile ulterioare, iar la un numar de 7 unitati de alimentatie publica s-a dispus suspendarea activitatii;
– un proces verbal de constatare a contraventiei pentru nerespectarea prevederilor O.U.G. nr.195/2005 privind protectia mediului;
– un numar de 2 procese verbale pentru nerespectarea prevederilor Legii nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fara stapân sau abandonate pe terenuri apartinând domeniului public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale;

rn

Au fost intocmite si inaintate persoanelor fizice sau dupa caz juridice, un numar de 607 notificari pentru incalcarea prevederilor legale, astfel:

rn

– un numar de 50 notificari pentru incalcarea prevederilor O.G. nr. 99/2000 si/sau H.C.L. nr. 59/2007 cu modificarile si completarile ulterioare;
– un numar de 25 notificari pentru incalcarea prevederilor Legii nr. 61/1991 republicata.
– un numar de 293 notificari pentru: nerespectarea prevederilor H.C.L. nr. 170/2007, modificata si republicata prin HCL nr.58/2018 pe linia: intretinerii curateniei si protectiei mediului, interzicerea parcarii autovehiculelor pe zonele verzi, depozitari de materiale de constructie sau de moloz rezultat din demolari pe terenuri apartinând domeniului public, deversarea de dejectii menajere sau focaloid – menajere pe domeniul public, necuratarea zapezii de pe trotuarul din fata imobilului, cresterea de animale in intravilanul municipiului Zalau, etc.;
– un numar de 49 notificari pe linia nerespectarii prevederilor Legii nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fara stapân sau abandonate pe terenuri apartinând domeniului public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale;
– un numar de 171 notificari pentru nerespectarea prevederilor Legii nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari;
– un numar de 6 notificari pentru nerespectarea prevederilor O.U.G. nr.195/2005 privind protectia mediului;
– un numar de 7 notificari pentru nerespectarea prevederilor H.C.L. nr. 12/2011 privind aprobarea Regulamentului pentru emiterea  avizului de executare lucrari la retelele tehnico-edilitare amplasate pe domeniul public si privat al municipiului Zalau, a normelor si tehnologiei de refacere;
– un numar de 6 notificari pentru incalcarea prevederilor Legii nr. 24/2007 republicata, privind reglementarea si administrarea spatiilor verzi din intravilanul localitatilor.

rn

De asemenea, in perioada 01.01.2019-30.09.2019 au fost repartizate Directiei Corp Control sau au fost generate de catre personalul directiei, un numar de 3190 sesizari si adrese. Pentru fiecare sesizare/petitie, dupa caz, s-au efectuat verificari in teren, s-au intocmit note de constatare si s-a formulat raspuns in termenul stabilit prin O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor.

rn

Mentionam faptul ca aceasta directie este condusa de catre Jugrestean Stefan, director executiv. Va lasam pe d-voastra, stimati cititori, sa apreciati daca cele prezentate mai sus au contribuit intr-o masura mai mare sau mai mica la confortul d-voastra.