Compania de Apa nu cedeaza si tine „la respect” blocurile in care sunt rau-platnici . Unii locatari s-au saturat si vor contorizare individuala
Zeci de familii din Zalau au ramas din nou fara apa la robinet, dupa ce reprezentantii Companiei de Apa Somes i-au debransat de la retea pentru a doua oara in decurs de trei saptamani, pe motiv ca anumiti locatari nu si-au achitat in totalitate facturile restante. Printre cei debransati se regasesc si locatarii blocului G90, din Dumbrava, care s-au straduit sa achite, de la prima debransare, circa 2.000 de lei din sumele ramase restante de anul trecut si care au demarat intre timp un proces impotriva Companiei de Apa Somes – Sucursala Salaj. Problema neachitarii facturilor a ramas acceeasi – cativa vecini rau-platnici pe care ceilalti locatari nu au cum sa-i oblige sa achite contravaloarea consumului de apa. Dupa prima runda de debransari, cand a fost sistata furnizarea apei la opt blocuri din Zalau si alte trei din Jibou, oamenii au obtinut o pasuire de la Companie, insa acum nu vor mai fi iertati pana nu achita integral datoriile.
Eugen Pop, directorul sucursalei salajene a Companiei de Apa, spune ca au fost debransate de la retea blocurile G90, G160 – scara A, SCCM, G60 si T1 -scara D si ca debransarea s-a facut exclusiv pe motiv de neplata a restantelor, nu pentru determinarea locatarilor sa incheie contractele de furnizare a apei. Insa, blocul SCCM a fost rebransat dupa numai cateva ore, pentru ca locatarii au solicitat esalonarea platii datoriilor pe trei luni. In schimb, ceilalti locatari nu au respectat angajamentul luat dupa prima debransare, li s-a trimis o notificare saptamana trecuta, iar acum au fost debransati. „Pana acum nu si-au achitat datoriile. Nu au cerut esalonare, s-au angajat ca platesc si nu au respectat angajamentul. Noi trebuie sa respectam legislatia si consider ca daca legea poate fi respectata in toata tara, si la Zalau se poate respecta. Nu putem face derogari pentru anumiti locatari. Avem 1.100 de scari de bloc in Zalau. Dintre acestea, cu doar cinci scari avem probleme in mod repetat. Deci nu este o problema cu legislatia, ci este o problema cu locatarii”, a declarat directorul Pop pentru Graiul Salajului.
Locatarii care si-au platit la timp consumul de apa si care acum sunt pusi din nou in situatia de a trai in mizerie si frig pana reusesc sa scoata banii de la vecinii rau-platnici vor sa sesizeze toate autoritatile competente, chiar si la nivel national, pentru ca nu mai suporta aceasta situatie. mai ales ca pana acum au batut portile tuturor institutiilor locale si judetene si nimeni nu i-a ajutat sa scape de aceasta criza a debransarilor. „O sa chemam toata presa, toate televiziunile nationale, sa afle toata tara ce mizerie este la Zalau. Cum e posibil asa ceva? Contract individual nu pot sa am pentru ca nu e reziliat cel la comun. Acela nu se reziliaza pana cand achitam datoria integral. Nu stim ce sa mai facem, la cine sa apelam”, spune revoltata una dintre locatare. Amintim ca primul termen in procesul intentat Companiei de Apa de locatarii din G90 a fost stabilit pe 13 martie si cine stie ce va decide instanta sau cat va dura procesul. Oamenii au cerut in instanta contracte individuale, insa pana la solutionare oamenii nu pot trai fara picur de apa.
Locatarii din blocul SCCM vor contorul la usa si facturare individuala
Chiar daca ii intelege pe locatarii revoltati, directorul Eugen Pop spune ca singura modalitate in care ii poate ajuta sa iasa din aceasta situatie este separatia contoarelor pe fiecare apartament. Iar primii zalauani care au solicitat acest sistem sunt cateva familii din blocul SCCM. Pana luni, acestia vor aduce un tabel cu familiile din bloc care vor sa implementeze acest sistem, evident pe cheltuiala lor, iar Compania de Apa le pune la dispozitie gratuit proiectul tehnic si avizele necesare pentru derularea lucrarilor. Costurile pentru o familie nu au fost estimate, insa locatarii sunt hotarati sa rezolve problema pentru totdeauna.