Interesele transportatorilor sunt afectate de proiectul de modificare a Legii 132/2017, deoarece promoveaza un sistem de coplata in care asiguratorul sa plateasca o parte din despagubire, iar diferenta sa fie suportata de persoanele prejudiciate, se mentioneaza intr-un comunicat emis, miercuri, 19 februarie, de COTAR.
"Propunerile din acest proiect incalca dispozitiile Constitutiei Romaniei, ale Tratatului de Functionare a Uniunii Europene, si sunt in contradictie cu dispozitiile Legii Concurentei", atrag atentia reprezentantii Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR).
Acestia sustin ca daca proiectul de lege ar fi adoptat in forma propusa de initiatori, transportatorii vor fi nevoiti sa aloce sume importante de bani pentru a acoperi diferentele dintre costurile de reparatie/inchiriere si despagubirile subevaluate care vor fi platite de societatile de asigurari, pe baza propriilor calcule.
"Astfel se va ajunge la un sistem de coplata in care asiguratorul sa plateasca o parte din despagubire, iar diferenta sa fie suportata de persoanele prejudiciate, ceea ce este contrar principiului repararii integrale a prejudiciului", considera reprezentantii transportatorilor.
In opinia acestora, noul proiect de lege "va incuraja service-urile sa foloseasca in procesul de reparatie piese fabricate in China si din dezmebrari, fara acordarea garantiei legale (12-24 luni), va creste numarul cazurilor de munca la negru, repararea autovehiculelor in service-uri neautorizate, evaziunea fiscala, reparatii neconforme, care afecteaza in mod grav siguranta circulatiei pe drumurile publice si pun in pericol viata si integritatea corporala a tuturor participantilor la trafic".
Ca urmare, Confederatia Operatorilor si Transportatorilor solicita initiatorilor sa retraga proiectul, iar departamentelor cu rol de avizare sa nu dea avize favorabile acestuia, intrucat "incalca prevederile Constitutiei Romaniei, cat si Legea Concurentei si Normele Europene".