Despre ispravele soferilor ale caror masini au facut pana la roata sambata seara intre Meseseni si Aghires se cuvenea sa scriem cateva randuri. Cel mai potrivit titlu pentru acest subiect ar fi fost „Atentie! Cad meteoriti”. Am fi putut scrie asa, daca ar fi fost adevarat. Cel mai adevarat este ca traim in Romania, vorba lui Badea. Ei bine, dupa cum spuneam, cativa soferi care se intorceau la Zalau de pe plaiurile mesesenilor, au avut parte de experienta vietii lor in materie de sofat. O singura groapa a prapadit rotile a trei masini in cateva secunde. Unii ar spune ca nu ai cultura generala daca nu cunosti gropile din partea aia de drum. Nu este chiar asa. Eu merg saptamanal pe acel drum si observ ca gropile de acolo au luat proportii. Iarna a trecut si asta se vede in asfaltul fragil, gata sa se surpe sub rotile masinilor. Asta ar fi, pe scurt, povestea gropii cu pricina, care are aproape un metru diametru. Nu este singura groapa. Este una din gropile mari care au aparut in drumul ce duce la Crasna.
Soferii de sambata seara au facut pana, si, au indoit jantele masinilor. Cu putin noroc, nu s-a produs un dezastru. Daca finalul ar fi fost tragic? Cred ca nici asa nu s-ar fi sesizat nimeni. Drumul respectiv, DJ 191C, este in custodia Consiliului Judetean Salaj. Imi aduc aminte ca, anul trecut, s-au plombat in graba majoritatea gropilor pe acel segment de drum. Lucrarile de reabilitare a drumului au fost executate superficial, altfel nu se explica multimea si dimensiunea gropilor. Pot sa presupun ca cei care administreaza drumul judetean 191 C au crutat gropile respective anul trecut. Nu au umplut gaurile cu niciun fel de asfalt. Cerem, totusi, o solutie din partea autoritatilor. Pana cand se va sesiza cineva care o sa vrea sa reabiliteze drumul, se pot amplasa indicatoare rutiere prin care soferii sa fie atentionati de conditiile la-mentabile ale acelei portiuni de drum. De asemenea, viteza ar putea fi restrictionata pe acel sector. Preferam sa circulam cu viteze specifice unei plimbari printr-un car-tier rezidential, decat sa ajungem cu masinile pe campuri, din cauza gropilor din asfalt. Cei care fac drumul des se apropie de performantele lui Mika Hakkinen.
Cu toate ca nu au fost victime sambata seara, au fost pagube materiale si nu numai. Soferul uneia din cele trei masini a facut pana la doua roti. Acest lucru l-a impiedicat sa isi continue drumul, fiindca nu avea decat o singura roata de rezerva. Cu nervii intinsi la maxim, soferii isi schimba rotile si pleaca la drum. Pana la urma, cine este de vina? Daca nu ar fi atata birocratie in Romania, cred ca multi oameni ar strange gulerele celor care ar trebui sa se ocupe de drumurile acestea si s-ar lupta in instanta. Care instanta? Acea instanta, care, daca fac un simplu exercitiu de imaginatie, cred ca ar rade copios sa afle ca am dat Consiliul Judetean in judecata dupa ce am rupt masina intr-o groapa. Auzim des ca avem drumuri jalnice, auzim des ca nu sunt bani pentru drumuri. De parca am contribui la bugetul Kazakhstanului. Eu spun ca pana in 2020 nu o sa avem neaparat drumuri bune, dar cu siguranta vom avea cel mai rapid staff din echipa constructorului Ferrari, care va schimba rotile unui monopost.
Contribuim la buget, ne dam si viata daca patria ne-o impune
Articole
Metodele de predare de tipul „stai jos și scrie” trebuie interzise, susține ministrul educației, Daniel David
Ministrul Educației: Metodele de predare de tipul „stai jos și scrie” trebuie interzise. Directorii de școală să își monitorizeze profesorii Formula de predare în care îi spui elevului „stai jos și scrie după dictare” trebuie interzisă, dacă acel conținut dictat este în manuale sau în alte tipuri de suport, a anunțat ministrul educației, Daniel David. „Aici trebuie să fie acele mecanisme pe care le implementează inspectoratul, care organizează titularizarea, directorii de școală trebuie să își monitorizeze profesorii,…
Mai mult...În 2025, Bacalaureatul începe din ianuarie
Elevii din clasele a XII-a și a XIII-a susțin luna aceasta probele de competențe ale examenului de Bacalaureat. O altă noutate față de anii anteriori este aceea că elevii vor putea să-și vadă lucrările după afișarea rezultatelor inițiale, înainte de a depune contestații. În perioada 27-29 ianuarie va avea loc evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română. În intervalul 29-31 ianuarie e programată evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, în perioada 3-5…
Mai mult...