Serviciile de consultanţă juridică scot din vistieria Consiliului Judeţean Sălaj peste două miliarde de lei vechi.
Consiliul Judeţean Sălaj este nevoit să plătească peste două miliarde de lei vechi pe servicii de consultanţă şi asistenţă juridică in scopul eliberării documen-taţiei de atribuire a contractelor de achiziţie publică pentru proiectul cu finanţare europeană „Reabilitarea corpurilor A şi B ale Spitalului Judeţean de Urgenţă Zalău”. Serviciile de consultanţă şi asistenţă juridică au fost cuprinse in devizul general şi bugetul proiectului, aprobate prin Hotărarea Consiliului Judeţean 116 din 29 octombrie 2010, şi au făcut obiectul verificărilor in cadrul evaluării proiectului menţio-nat, fiind incluse in Contractul de finanţare semnat in data de 31 decembrie 2010 cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.
Exigenţele de la UE impun contractele de consultanţă
„Datorită complexităţii şi numărului mare de proceduri de achiziţie publică, intre cinci şi opt pe fiecare proiect cu finanţare externă, marea majoritate a bugetelor acestor proiecte includ şi această activitate care vine in sprijinul echipelor de proiect din administraţiile locale, furnizand specialişti, expertiză şi resurse suplimentare pentru asigurarea corectitudinii şi legalităţii procedurilor de achiziţie necesare a fi desfăşurate”, ne-a declarat Crihan Catiţa, director la Direcţia Managementul Proiectelor şi Dezvoltare Regională. Oficialii CJ mai spun că pentru proiectul in cauză, firma de consultanţă selectată va trebui să elaboreze documentaţia pentru atribuirea următoarelor contracte: servicii de audit; servicii de supraveghere a execuţiei tehnice şi execuţie lucrări. „In consecinţă, activitatea de consultanţă nu se suprapune peste funcţiunile şi atribuţiile compartimentului juridic din cadrul Consiliului Judeţean Sălaj, care nu dispune, la exigenţele solicitate, de expertiza şi specialiştii necesari pentru cuprinderea numărului mare de proceduri de achiziţie publică pe care le desfăşoară instituţia noastră in cadrul celor şapte proiecte mari existente in implementare”, a conchis Crihan.