decembrie 5, 2025

Consiliul Judetean promite drumuri judetene bune pe bani europeni

imagine-articol_37282

Consiliul Judetean Salaj are in administrare aproape 628 de kilometri de drum judetean. Cate gropi si blesteme nu le stie nimeni. Semn bun insa in ultima perioada. Autoritatile judetene au luat problema mai in serios si au abordat lucrarile altfel decat inainte, cand vara numaram peticele, iar dupa topirea zapezilor inmulteam cu doi si ne ruzulta numarul de gropi.
In ultimii ani, Consiliul Judetean Salaj a contractat mai multe proiecte de reabilitari a drumurilor judetene, mare parte din ele finantate din fonduri europene nerambursabile. Este si cazul drumului judetean Ciucea -Crasna -Varsolt, finantat prin Programul Operational Regional si inaugurat in 2011. Este un tronson intens circulat, care face legatura cu judetele Cluj si Bihor. La capitolul „drumuri bune” se incrie mai nou si DJ 108 A, pe tronsonul Romanasi – Creaca – Jibou – Benesat, finantat tot prin POR, care face legatura intre E81 (Cluj – Zalau – Satu Mare) si limita cu judetul Maramures.

Strategia lui Tiberiu Marc este conectarea la drumurile nationale si la judetele vecine
Tiberiu Marc, presedintele Consiliului Judetean Salaj, ne-a declarat ca prin investitiile din acest an si din perioada urmatoare se doreste crearea legaturilor intre drumurile nationale si limitele cu judetele vecine. „Directiile in care am actionat sunt urmatoarele: pastrarea starii de viabilitate a drumurilor judetene prin lucrari de reparatii; imbunatatirea carosabilului prin lucrari de asfaltare; reabilitarea drumurilor prin lucrari care privesc carosabilul, rigolele, trotuarele, accesul la proprietati si drumurile laturalnice; cresterea ponderii drumurilor asfaltate, concomitent cu reducerea celor pietruite. Prioritizarea lucrarilor, in special a reabilitarilor, urmareste legatura cu drumurile nationale si cu judetele invecinate. Programul de reabilitare urmareste conexarea lucrarilor de pe drumurile judetene cu cele de pe drumurile nationale si legatura cu judetele vecine: DJ 191C Nusfalau – Crasna – Zalau – Creaca; DJ 191D Nusfalau – Valcau – Tusa – Vanatori; DJ 108A Romanasi – Buciumi – Bogdana – Vanatori”.
Anul acesta s-a lucrat si pe DJ108N Petrindu – limita cu judetul Cluj. Consiliul Judetean are in vedere reabilitarea DJ110 E Nusfalau – Plopis – Faget, limita cu judetul Bihor.
Mergand spre nordul judetului, in acest an CJ Salaj a alocat bani pentru reabilitarea drumului 110 B Bobota -Zalnoc. Administratia judeteana ne transmite ca are in proiect, in urmatorii trei ani, reabilitarea DJ 196 Benesat – Cehu Silvaniei – limita cu judetul Satu Mare.

Se lucreaza pe Valea Almasului
Potrivit informatiilor primite de la Consiliul Judetean (CJ) Salaj, pe DJ 108 A s-a mai intervenit in acest an intre localitatile Prodanesti – Jibou si s-au inceput lucrari de reabilitare pe tronsoanele Agrij – Romanasi, Bogdana – Agrij. Banii sunt asigurati din bugetul judetean si de la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului. Tot din bugetul CJ se lucreaza la refacerea partii carosabile pe drumurile judetene 110 B Bobota-Zalnoc, 109 Hida – Dragu, 109 P, pe portiuni, de la Cosniciu de Jos (pe unde ar trebui sa treaca Autostrada Transilvania) pana la Cerisa, si apoi pana la Halmasd. Lucrarile de modernizare pe aceste sectoare vor continua si anul viitor.
In plin proces de reabilitare este drumul judetean 191 C, din Creaca pana in Nusfalau, unde se intalneste cu DN 1H. Lucrarea este aproape de final, dar nu mai sunt bani. Consiliul Judetean cauta surse de finantare pentru a termina lucrarile.

Valea Somesului mai asteapta
Locuitorii de pe Valea Somesului au drum bun de la Jibou pana la Rastoci, in urma reabilitarii drumului national 1H. De cealalta parte a Somesului, soferii „dau in gropi”. Sectorul de drum intre Ciocmani si Clit, reabilitat recent, incepe sa se strice dupa fiecare ploaie serioasa, din cauza ca nimeni nu se sinchiseste sa decolmateze santurile. Consiliul Judetean intentioneaza ca, incepand de anul viitor, sa continue reabilitarea drumului judetean 109 E, de la Clit, prin Lozna, pana la Rogna, unde se intersecteaza cu DN 1H.
Pentru ce nu s-a facut pana acum, presedintele CJ Salaj spune ca intentioneaza sa atraga bani europeni pentru a reface in intregime partea carosabila. „Pentru lucrarile de reparatii sau modernizari suntem in evaluarea starii de viabilitate a unor segmente de drumuri si vom decide dupa evaluare interventiile pe urmatorii ani. Pregatim portofoliul de proiecte pentru lucrarile de reabilitare ce vor avea ca sursa de finantare bani europeni din intervalul de programare 2014 – 2020 si care cuprinde atat proiecte proprii ale Consiliului Judetean, cat si parteneriate cu judetele vecine”, a declarat Tiberiu Marc.