Licitatia pentru deszapezire nu va putea fi finalizata mai repede de doua saptamani.
Contractul pentru cura-tarea si intretinerea drumurilor judetene pentru iarna 2011-2012 nu a fost semnat inca. Din acest motiv, consilierii judeteni au solicitat sa se incheie contract in regim de urgenta cu operatorii economici care ar putea interveni in cazul in care iarna va sosi mai repede decat va fi finalizata licitatia pentru deszapezire. Tiberiu Marc, presedintele CJS, a precizat ca nu se poate incheia un contract in regim de urgenta, decat dupa ce va aparea prima ninsoare, pentru ca legea nu permite acest lucru. „Din 26 septembrie functioneaza o procedura de verificare a licitatiilor pe SEAP, inainte de validarea lor. La nivel national, exista o posibilitate de 99 la suta ca procedura de intoarcere a documentelor sa se produca. Intoarcerea documentelor va produce o intarziere de 15 zile, dar putem semna contractul in regim de urgenta numai dupa ce fenomenul s-a produs”, a explicat Marc. Perioada de iarna este declarata intre 15 noiembrie si 15 martie, iar daca va ninge inainte de inceperea perioadei, va putea fi declarata situatie de urgenta. Totusi, Consiliul Judetean a acordat bani in avans primariilor pentru deszapezire, astfel incat primarii sa fie pregatiti sa intervina in orice situatie. Prin rectificarea bugetara, administratia judeteana a distribuit fonduri in valoare de 318 mii lei pentru intretinerea drumurilor judetene. Cei mai multi bani au fost alocati comunei Almasu, respectiv 25 de mii de lei, iar cei mai putini bani au fost alocati comunei Romanasi, respectiv o mie de lei.