Locatarii nu se dau batuti si vor contracte individuale

Locatarii blocului G90 – care au ramas in urma cu doua saptamani fara apa timp de trei zile pentru datoriile vecinilor – nu se dau batuti in fata Companiei de Apa Somes Sucursala Salaj si vor sa obtina revenirea la contractarea individuala a serviciilor de furnizare a apei. In prezent sunt pe punctul de a fi debransati din nou de la apa pentru ca nu au desemnat inca un reprezentant al blocului si nu au contract pentru apa.
Vineri, cativa dintre locatari au batut la usa Consiliului Judetean Salaj pentru ca solicitasera audienta la presedintele Tiberiu Marc, dandu-si seama ca nimeni din Companie nu crede ca oamenii au probleme serioase cu vecinii si nu au cum sa recupereze datoriile. Insa, de aici au fost indrumati catre Asociatia Bazinala Somes-Tisa, unde au discutat cu directorul Vasile Daraban. Acesta le-a promis ca va dezbate problema contractelor chiar in aceste zile, cand directorii Companiei de Apa Somes i-au promis ca vor pregati cateva solutii pentru iesirea din „criza” debransarilor pentru recuperarea datoriilor. „Intr-adevar, au fost la mine locatarii din G90, cunosc problema cu care se confrunta acestia si trebuie sa gasim o solutie. Problema este ca nu mai vor oamenii sa se organizeze in asociatii de locatari, cum erau intr-o perioada, dar s-au desfiintat. Am discutat de la bun inceput cu directorii din Compania de Apa si nu s-au gasit solutii. Mi-au promis ca zilele urmatoare vor veni sa discutam si sa-mi prezinte cateva solutii. Trebuie sa stam de vorba si cu primarul orasului, si cu presedintele Consiliului Judetean. Sa speram ca situatia se va debloca”, a declarat Vasile Daraban pentru Graiul Salajului.

15 martie – primul termen in proces
Prima actiune in instanta a locatarilor impotriva Companiei de Apa a fost depusa in urma cu o saptamana, iar Judecatoria Zalau a stabilit primul termen in proces in 15 martie. Unul dintre locatarii G90 spune ca vor sa solicite instantei urgentarea cauzei, pentru ca zilele urmatoare vor fi din nou debransati pe motiv ca nu au semnat alt contract cu Compania de Apa. „Intr-adevar, noi am solicitat rezilierea contractului, dar nu am primit niciun raspuns daca solicitarea a fost aprobata sau nu. Totusi, a doua zi dupa ce am platit ne-au trimis notificare ca ne debranseaza din nou. Nu e abuz ce fac ei? De unde sa stim noi daca mai avem contract sau nu din moment ce nu ne-au anuntat? Nu ne lasam si e pacat ca suntem singuri. Oricare familie din Zalau poate ajunge in situatia noastra, dar nu vine nimeni alaturi de noi. Si cu procesul nu ne dam batuti. Trebuia sa le facem plangere la Parchet pentru abuz in serviciu. Nu au nicio regula, fac ce vor ei, nu le pasa de oameni pentru ca stiu ca sunt unici. Au monopol”, spune locatarul.
In timp ce oamenii colinda institutiile pentru a li se face dreptate, directorul Companiei de Apa, Eugen Pop, spune ca nu exista alta modalitate de contractare decat cea la comun sau cu o asociatie de locatari. Debransarile vor demara in zilele urmatoare, cand expira noile termene date de reprezentantii Companiei pentru incheierea contractelor.