Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Sălaj a publicat vineri, 20 august, lista cu directorii și directorii adjuncți ai unităților de învățământ sălăjene cărora le-a fost aprobată detașarea pentru funcția de conducere în interesul învățământului pentru anul școlar 2021-2022 sau până la organizarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor.

Astfel, din cele 113 posturi de directori și 27 de posturi de directori adjuncți declarate vacante, doar pentru 102 posturi de directori și alte 21 de posturi de directori adjuncți s-au făcut numirile. Decizia vine la doar o săptămână după ce conducerea Inspectoratului Școlar a publicat noua ”Procedură operațională privind numirea prin detașare în interesul învățământului în funcții de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar în anul școlar 2021-2022”, potrivit căreia decizia privind numirile îi aparține în totalitate inspectorului școlar general Vasile Bulgărean, decizie de care se ia ulterior act în Consiliul de Administrație al IȘJ Sălaj: ”În cazul funcţiilor de conducere din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, detaşarea în interesul învăţământului se realizează prin decizia inspectorului şcolar general, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar, cu respectarea prevederilor legale. În cazul unei funcţii de conducere din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat temporar vacante, conducerea unităţii de învăţământ este asigurată, până la revenirea persoanei numite prin concurs, de un cadru didactic titular, numit prin detaşare sau prin delegare de atribuţii, cu respectarea prevederilor legale”.

Potrivit noii proceduri de numire, directorului si directorului adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar nu li cer planuri manageriale sau planuri operaționale la numirea în funcție. Criteriile care au contat la dosar sunt clar stipulate: să fie cadru didactic titular în învățământ; să dețină gradele didactice I sau II sau titlul științific de doctor; să aibă întocmit un C.V. Europass; să își dea acordul pentru numire și să solicite inspectorului școlar general detașarea în interesul învățământului.

Totodată, procedura prevede clar că directorii și directorii adjuncți nu pot avea, pe perioada exercitării mandatului, functia de președinte sau vicepreședinte în cadrul unui partid politic, la nivel local, județean sau național, conform prevederilor art. 257 alin. (4)  din Legea nr. 1/2011 a educației naționale, cu modificările si completările ulterioare. De precizat că această normă NU se aplică și în cazul funcțiilor de conducere de la nivelul Inspectoratului Școlar Județean.

Dosarele s-au depus la secretariatul IȘJ Sălaj, conform calendarului stabilit și afișat pe site-ul instituției.

Karina Bode a părăsit conducerea Grădiniței 12 din Zalău

O mare parte a directorilor și-au păstrat funcțiile prin detașare, potrivit noii decizii. Însă au apărut și surprize. Spre exemplu, Karina Bode, soția ministrului de Interne, director al Grădiniței cu Program Prelungit nr. 12 din Zalău din august 2016, a fost înlocuită cu Ungur Cristina Adriana.

Schimbare de director s-a produs și la Școala Gimnazială Nr. 1 Bălan unde directorul numit în luna ianuarie a acestui an, Rusta Marinela, a fost înlocuită cu Ioana Stegeran. O altă schimbare s-a produs la Școala Gimnazială Cuzăplac, Laura Pușcaș fiind înlocuită cu Bianca Balc. Lista completă a noilor directori și directori adjuncți poate fi consultată aici: https://www.isjsalaj.ro/management/LISTA_DIRECTORI_2021_20.08.2021.pdf

Printre numele cunoscute mediului preuniversitar care au primit în continuare detașări pe funcții se regăsesc Paula Maghiu, la Grădinița cu PP ”Căsuța cu povești” Zalău; profesorul Florin Morar la Colegiul Național ”Silvania”Zalău; Titus Câmpean la Liceul de Artă ”Ioan Sima” Zalău; Laura Crișan la Liceul Pedagogic ”Gheorghe Șincai” Zalău, Rodica Costache la Liceul Tehnologic ”Voievod Gelu” Zalău, Simona Crișan la Școala Gimnazială ”Simion Bărnuțiu” Zalău.

Luna viitoare începe organizarea concursurilor pe funcții

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat zilele trecute că instituția pe care o conduce vrea ca posturile de conducere din învățământ să fie ocupate prin concurs, iar schimbările de acum ale directorilor și directorilor adjuncți să se producă numai în situații excepționale. Metodologia organizării concursului pentru ocuparea posturilor vacante de directori și directori adjuncți din sistemul de învățământ preuniversitar a fost publicată în Monitorul Oficial. Potrivit acesteia, concursul va debuta în data de 14 septembrie, în condițiile în care anul școlar 2021 – 2022 începe pe data de 13 septembrie.

În data de 15 octombrie va avea loc proba scrisă, iar pe parcursul lunilor noiembrie și decembrie se vor desfășura interviurile la nivelul fiecărei școli. Deciziile de numire vor fi emise în perioada 20-22 decembrie, iar din 10 ianuarie, prima zi de școală din semestrul al doilea, noii directori și directori adjuncți își vor lua mandatele în primire. Directorul sau directorul adjunct al unității de învățământ, numit în funcție ca urmare a promovării concursului, va avea un mandat de 4 ani. Acesta va putea fi eliberat din funcție la propunerea motivată a consiliului de administrație al inspectoratului școlar județean, la propunerea motivată a două treimi dintre membrii consiliului de administrație al unității de învățământ sau la propunerea consiliului profesoral, cu votul a două treimi dintre membri.