Noul an aduce o veste buna pentru salajenii care vor sa iasa din tara prin vama Petea din judetul Satu Mare si urmeaza drumul European E81. Vecinii unguri vor finaliza un tronson de autostrada de o suta de kilometri, situat in apropiere de granita noastra. Autostrada maghiara M3, care va fi terminata la ineputul acestui an, continua autostrada de la Nyiregyhaza pana la Or, in apropiere de Mateszalka, la intersectia cu drumul 49, care vine spre Satu Mare. De la vama Petea si pana la urcare pe autostrada M3, la Or, vor fi doar 40 de kilometri. Astfel, salajenii care circula spre Occident cu autoturismul vor avea posibilitatea sa intre pe o autostrada situata la mai putin de 150 de kilometri.
Problema este insa ca pentru acces rapid la autostrada guvernul din Romania ar fi trebuit sa finanteze un drum expres de 80 de kilometri. Actele au fost semnate de catre partea romana si cea maghiara inca din 2008, cand a fost adoptata si o hotarare de guvern, dar de atunci proiectul este blocat. Oficialii romani se plang ca nu au fost bani pentru realizarea drumului expres.

Autostrazile private sunt o varianta noua
Romania are in acest moment putin peste 500 de kilometri de autostrada operabili si aproximativ 250 de kilometri de autostrada in constructie si care ar trebui sa fie finalizati in acest an. Prin programul de guvernare 2013-2016, Victor Ponta si-a propus printre altele si finalizarea Autostrazii Transilvania, care strabate si judetul nostru.Reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale spun ca cel mai probabil sectoarele ramase fara finantare vor fi concesionate unui constructorilor privati. Constructia prin concesionare a tronsonului salajean din Autostrada Transilvania inseamna taxe in plus pentru soferi. Intrarea pe autostrada nu va mai fi gratuita, ci se va plati o taxa stabilita de constructor si statul roman.