Absenteismul scolar in randul elevilor va fi redus cu ajutorul unui nou instrument, mai exact un catalog electronic, ce va putea fi consultat de parinti online.
Parintii elevilor care frecventeaza cursurile scolare in unitatile de invatamant salajene vor putea afla din fata unui computer, de acasa sau de la serviciu, situatia scolara a odraslelor, dupa ce Ministerul Educatiei, prin Inspectoratul Scolar Judetean Salaj, pune gratuit la dispozitia unitatilor de invatamant un program informatic – catalog electronic – care va cuprinde notele, mediile si absentele elevilor. Inspectorul scolar general, Ioan Abrudan, a declarat ca acest program va fi implementat in urmatoarea perioada in unitatile de invatamant din judet si vine ca o masura de stopare a absenteismului scolar. Catalogul va fi completat de cadrele didactice si va fi actualizat zilnic sau saptamanal. „Fiecare parinte va putea verifica situatia copilului fara sa fie nevoie sa mearga la scoala. In acest mod, plus celelalte masuri pe care le intreprindem, vin sa reduca fenomenul abandonului scolar”, a precizat inspectorul Abrudan. Cel mai probabil, catalogul electronic va fi pe deplin functional peste aproximativ o luna – doua de zile.
Ideea cartelelor electronice nu a fost abandonata
La inceputul anului scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei propunea introducerea cartelelor electronice in unitatile de invatamant, dispozitive cu ajutorul carora elevii sa fie monitorizati atat la intrarea in scoala, cat si la iesire. Acest proiect era prevazut pentru implementare incepand cu al doilea semestru al anului scolar, insa nicio unitate de invatamant din Salaj nu are pana acum cartele electronice. Inspectorul general spune ca si aceasta masura va fi implementata in functie de bugetul scolilor, decizia de utilizare a sistemelor de pontare fiind exclusiv a unitatilor de invatamant. Toate aceste masuri de monitorizare a elevilor vin sa reduca absenteismul scolar, fenomen ce a luat amploare in ultimii ani.