Un zalauan, Florin Puscas, operator chimist la Michelin, a postat vineri dupamasa pe facebook un clip video in care a surprins firma Citadin, administrata de Primarie, cum asfalteaza pe timp de ploaie Bulevardul Mihai Viteazul, pe portiunea din zona fabricii Tenaris Silcotub. Pe timp de ploaie e putin spus, pentru ca e vorba de balti uriase. A fost un fel de asfaltare subacvatica, ceva ce n-au reusit nici japonezii, beneficiari ai celor mai avansate tehnologii. Gluma-i gluma, dar nu-i de deloc de saga. Apa este cel mai mare dusman al asfaltului

rn

Videoclipul a devenit viral pe internet si a adunat mii de vizualizari; si s-a lasat cu comentarii "diverse". Mai ales ca nu-i prima data cand angajatii Primariei Zalau sunt surprinsi ca asfalteaza "temeinic" pe timp de ploaie.
Primarul Ionel Ciunt ne-a declarat ieri ca va lua masuri fata de cele intamplate.
"Voi avea o intalnire maine dimineata cu conducerea firmei Citadin si voi cere lamuriri de ce au actionat asa. Daca se impune ii voi sanctiona pe cei care se fac vinovati", spune primarul.
Cea mai buna sanctiune, din punct de vedere al rezultatelor, ar fi sa-i determine pe cei de la Citadin sa lucreze in asa fel incat lucrul sa tina. Ar fi bine si pentru zalauani si pentru primar, ca mai e putin pana la alegeri. Si daca se sparge asfaltul pana la locale, se sparge si… imaginea.
Cu privire la scurgerea apei pluviale de pe carosabil, Ionel Ciunt ne-a declarat ca "e tot ala", dar e decolmatat.
"Sistemul de colectare a apei pluviale este acelasi pe care il stiti. Noi am mai decolmatat canalele de colectare. Avem un proiect european prin care tot sistemul de canalizare a apei pluviale va fi reabilitat si modernizat", ne asigura primarul.
Bine-ar fi sa se scurga apa eficient de pe bulevard, ca altfel strica asfaltul cat ai zice peste. Si dupa ce zici peste, numai ce te pomenesti ca vin alegerile…

rn

Discutii in Consiliul Local despre
calitatea lucrarilor pe bulevard

rn

Consilierul municipal PNL Claudiu Barsan, fost viceprimar, ne-a declarat ieri ca a ridicat problema calitatii lucrarilor de pe bulevard in Consiliul Local, dupa ce au fost reclamatii pe aceasta tema.
"Ceea ce a surprins cititorul dumneavoastra in filmuletul postat pe facebook mi-a fost sesizat si mie de mai multe persoane. Ma refer la reclamatii legate de durata de executie pe de o parte si, pe de alta parte, de calitatea necorespunzatoare a lucrarilor la reabilitarea bulevardului, in sensul ca acestea dureaza de prea mult timp si ca exista inca denivelari. Atat eu cat si colegii mei am mai ridicat in trecut aceste probleme in sedintele Consiliului Local, ultima data in sedinta din 21 iunie 2018. Ar fi pacat ca o astfel de lucrare, asteptata de mult timp si care necesita resurse insemnate, sa fie tratata cu lipsa de responsabilitate. Fara a fi specialist in domeniu, nu cred ca asfaltarea pe timp de ploaie poate asigura calitatea acestei lucrari", spune Barsan.

rn

O lucrare de cinci milioane

rn

Reabilitarea segmentului de bulevard dintre Gara si benzinaria MOL este facuta din fonduri proprii ale Zalaului, cu firma Citadin, administrata de Primarie, care executa asfaltarea si amenajarea scuarurilor. Tronsonul este in lungime de 2,5 kilometri. Primaria a prevazut initial doar un milion de lei pentru aceste lucrari, suma suplimentata cu inca 3,8 milioane de lei, astfel ca totalul alocat este de 4,8 milioane de lei, bani care merg la Citadin – firma care executa lucrarile. Lucrarile au inceput in luna mai si vor fi finalizate, dupa cum ne-a declarat Ionel Ciunt la sfarsitul lunii august, ceea ce inseamna ca Citadin a reabilitat in patru luni 2.5 kilometri de drum.
Primarul Ionel Ciunt a spus cu privide la calitatea lcurarilor ca aceasta va fi "constatata de Comisia de receptie" si promite continuarea reabilitarii bulevardului pana la Sala Sporturilor si, din primavara, pana in centru.

rn

Apa este "cancerul" asfaltului

rn

Mircea Crisan, fostul administrator al drumurilor nationale de pe raza judetului Salaj, ne explica recent diferentele dintre drumurile pe care le are in administrare si drumurile Zalaului, pe care Citadin intervine permanent sa mai acopere din gropi, balti, cratere, canale-capcana, care ne fac masinile… varza. Crisan ne-a lamurit care sunt principalele motive pentru care asfaltul de pe strazile din Zalau nu rezista cum rezista cel de pe drumurile nationale.
"De exemplu, Bulevardul Mihai Viteazul, dar cam toate strazile din Zalau, au probleme din cauza sistemului rutier, a circulatiei stradale. S-a turnat un singur strat de asfalt de proasta calitate. Ar necesita o reabilitare completa, sa fie turnat asfalt nou pe toata lungimea, nu sa se faca plombari. Ar trebuie revizuita scurgerea apei, ca apa sa se scurga de pe asfalt. Apa este unul dintre cei mai mari inamici ai asfaltului (…) Noi nu face plombari, pentru ca nu tin. Acolo unde plombezi, asfaltul se va strica si mai tare. De aceea bulevardul arata asa cum e in situatia de fata", ne spunea inginerul Mircea Crisan fostul director al SDN Zalau.