Borbely, ministrul mediului, ne anunţă că cei care vor să işi achiziţio-neze maşini electrice pot accesa programul „Rabla 2011”. Concret, primeşti şase vouchere in loc de unul pentru o rablă… După care?! Idea n-ar fi rea, dacă ar porni de la cap. Maşinile electrice reprezintă viitorul, dar aş zice că unul foarte indepărtat pentru noi. Avem cateva modele de maşini electrice care se pot achiziţiona din ţară, la preţuri cu ceva zerouri in euro. Dar nu gama „variată” este problema. Lipseşte un mic detaliu, care parcă-i foarte important. Ce a uitat ministrul este faptul că aceste „maşinuţe eco” au un acumulator care trebuie incărcat şi care are o durată limitată de viaţă. „Automatele de incărcat” ar trebui să fie ca ciupercile după ploaie de-a lungul infrastucturii rutiere din ţară, mai dese decat benzină-riile, pentru că, in medie, o incărcare ţine 150 de kilometrii. Numai că sta-ţiile de incărcare lipsesc cu desăvarşire. Ce avem in prezent? Păi… idea, voucherele şi maşina şi planul teoretic. Pe hartie incă nu există nici un proiect de lege in acest sens, doar o teorie, cam cum ar trebui să fie. Aşadar, celor cărora v-a trecut prin cap să deveniţi ecologişti, acum aveţi ocazia mai mult ca niciodată. Cum? Foarte simplu. Vindeţi Dacia, cu ajutorul celor şase vouchere Rabla şi alte economii vă cumpăraţi o maşină electrică. Odată cumpărată jucăria, aveţi două variante cat se poate de ecologiste. Prima ar fi să o parcaţi in faţa casei şi să o lăsaţi acolo, nu aveţi unde să mergeţi, pentru că nu aveţi unde să o incărcaţi. A doua variantă ar fi, dacă găsiţi unde să o incărcaţi in primă fază şi porniţi la drum, să vă luaţi cu voi o bicicletă, ca să nu rămaneţi pe drumuri cand se descarcă maşina. Iniţial era vorba că primul pas in proiectul aceasta ar fi infrastructura, dar cum e partea cea mai grea am sărit peste. Aşa este la noi, dacă nu-s făcute pe dos parcă nu ne reprezintă. Şi, vorba aia, ţinem la brand!