Boicot național! Vânzările magazinelor au scăzut cu aproape 50% în Croația

Vânzările la comercianții cu amănuntul din Croația au scăzut vineri pentru a doua săptămână consecutiv, în urma apelurilor la un nou boicot pentru a protesta față de creșterea prețurilor în țara balcanică conform stiripesurse.ro.
La 31 ianuarie, cifra de afaceri la punctele de vânzare cu amănuntul scăzuse cu 42% față de aceeași dată cu două săptămâni în urmă, potrivit administrației fiscale din Croația.
„Astăzi nu vom cumpăra nimic, nici fizic, nici online”, se arată într-o postare a unui important grup de apărare a consumatorilor care a organizat boicotul.
În cadrul protestului, croații au fost îndemnați să se abțină de la cumpărături în magazinele cu amănuntul și în magazinele alimentare și să evite serviciile de livrare, băncile, restaurantele și cafenelele.
Boicotul trebuia să includă și cumpărăturile online, plata facturilor sau achiziționarea de combustibil.
Apeluri similare la boicot s-au răspândit și în Balcani, cu mesaje pe rețelele de socializare din Bosnia, Muntenegru, Macedonia de Nord și Serbia care îndemnau cumpărătorii să rămână acasă pe 31 ianuarie.
Croaților li s-a cerut, de asemenea, să evite trei mari lanțuri de magazine, Eurospin, Lidl și DM, pentru un boicot de o săptămână.
Boicotul a vizat, de asemenea, Coca-Cola și alte băuturi răcoritoare carbogazoase, împreună cu apa îmbuteliată și detergenții.
În întreaga Croație, magazinele alimentare și parcările păreau în mare parte goale, conform postărilor de pe rețelele sociale.
Protestele au loc după ce prețurile medii la alimente au crescut cu peste 30% în ultimii trei ani, conform cifrelor oficiale.
Pentru mulţi consumatori, adoptarea monedei euro este motivul principal al scumpirilor. Însă numeroşi economişti susţin că nici moneda euro şi nici distribuitorii nu sunt vinovaţi pentru inflaţie.