Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, ia în calcul construcția de autostrăzi cu fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Săptămâna trecută, acesta a avut, la Bruxelles, o întâlnire cu vicepreședintele executiv al Comisiei Europene, Margrethe Vestager, și cu comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, subiectul discuției fiind tocmai modalitatea de finanțare a autostrăzilor în PNRR.
Pe lista autostrăzilor avute în vedere de ministrul Transporturilorr se află și Autostrada A3: Nădășelu – Poarta Sălajului.
„Am avut o întâlnire foarte productivă cu doamnele comisar Adina Vălean și Margrethe Vestager. Le mulțumesc amândurora pentru sprijinul acordat priorităților României din domeniul transporturilor și, cu precădere, proiectelor ce le dorim finanțate prin PNRR. Am discutat aplicat despre: Autostrada A7: Ploiești – Pașcani; Autostrada A8: Tg. Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Pașcani; Autostrada A3: Nădășelu – Poarta Sălajului; Autostrada A1: Margina – Holdea. Sunt proiecte mature și adaptate vremurilor noastre, prevăzute cu perdele forestiere și stații electrice de încărcare. Infrastructura din România are nevoie urgentă de dezvoltare modernă și echitabilă între regiuni, iar PNRR este o sursă vitală de finanțare pentru țara noastră. Privesc cu încredere către finalizarea negocierilor dintre România și Comisia Europeană și mărturisesc că sunt nerăbdător să ne apucăm de construit”, a afirmat Cătălin Drulă.
PNRR a fost adoptat în coaliția de guvernare la finele lunii aprilie, vaoarea totală fiind de 29 de miliarde de euro față de 40 de miliarde cât s-a anunțat inițial. Proiectul urmează să fie depus la Comisia Europeană luna aceasta. În 10 mai, premierul și ministrul Fondurilor Europene vor merge la Bruxelles pentru a negocia proiectele. Potrivit lui Cristian Ghinea, ministrul investitiilor si proiectelor Europene, sunt 350 de linii de investiție în PNRR.