Autostrada risca sa mai ramana o vreme impotmolita in Somesul Mic
Constructia podului peste Somesul Mic, care leaga tronsonul de 8,7 kilometri de autostrada dintre Gilau si Nadaselu de cei 52 de kilometri din Autostrada Transilvania pe segmentul Gilau – Campia Turzii are o noua opreliste: semnarea unui contract intre CNAIR si Hidroelectrica pentru despagubirea companiei producatoare de energie pe perioada in care canalul Somesul Mic va fi inchis pentru lucrari, anunta Asociatia Pro-Instrastructura.
rn
"Acum câteva zile am filmat din aer stadiul în teren al ciotului de 0,766 km care trebuie sa conecteze Autostrada A3 Gilau – Câmpia Turzii de "muzeul" de autostrada Gilau – Nadaselu, segment deja finalizat din luna noiembrie 2017. Constructorul (Tirrena Scavi) a primit ordin de începere pe 27 octombrie 2017 si a început lucrarile", spun reprezentantii ONG-ului care supravegheaza constructia de autostrazi in Romania.
Tronsonul de autostrada dintre Gilau si Nadaselu, localitate aflata in apropiere de limita teritoriala a judetului Salaj, este finalizat. Teoretic, bucata de autostrada este deschisa, insa doar in scop turistic, pentru ca lipseste podul peste Somes la Gilau care face legatura cu A3. CNAIR a semnat contractul de constructie pentru pod si investitia are termen de finalizare august 2018.
Asociatia Pro-Infrastructura sustine ca acest termen nu va fi respectat daca nu se preda amplasamentul, în cel mai scurt timp, pentru canalul Somesul Mic, astfel încât constructorul sa poata începe executia.
"Din informatiile pe care le avem în acest moment, costurile se ridica la aproximativ 50.000 EUR pentru fiecare zi în care acest canal este închis. Daca nu se semneaza urgent acest act si daca nu se preda amplasamentul catre Tirrena Scavi cel târziu în luna februarie, exista sanse mari ca proiectul sa nu fie gata în august. Mai mult, constructorul probabil ca va face claim (revendicare), cerând (pe buna dreptate) bani si timp în plus pentru ca nu i-a fost permisa executia pilelor, pas esential (aflat pe drumul critic) pentru finalizarea podului în 6 luni de zile", spun activistii Asociatiei Pro-Infrastructura.
rn
2017 a fost un an complet ratat in privinta autostrazii
rn
Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a anuntat ca in acest an va construi 156 de kilometri de autostrada, in conditiile in care in 2017 Guvernul PSD nu a construit nici o palma din cei 90 de kilometri planificati.
Pentru Salaj, promisiunea este ca in bugetul pe 2018 s-au cuprins bani pentru studiul de fezabilitate la tronsonul Mihaiesti – Suplacu de Barcau, ce traverseaza judetul Salaj, si pentru refacerea studiului de fezabilitate pentru constructia tunelului prin Muntii Meses.
Studiul de fezabilitate pentru Tunelul Meses a fost contractat in 1 aprilie 2015, dar a expirat si trebuie refacut.
