Doi ani si 423 milioane de euro au fost necesari pentru ca primii 42 de kilometri ai Autostrazii Transilvania sa poata fi inaugurati.
Americanii ne-au demonstrat, pe durata executiei celei mai asteptate sosele din Romania, ca se pot adapta obiceiurilor de pe taram mioritic si sa lucreze in ritm domol. Asa se face ca, pentru a-si putea onora promisiunea, premierul interimar Emil Boc a inaugurat autostrada inainte ca unele lucrari sa fie gata. Spre exemplu, fara sa fi fost amplasate panourile antiorbire. Chiar daca au avut la dispozitie doi ani, cu putine ore inaintea taierii paglicii, muncitorii Bechtel lucrau de zor la trasarea benzilor cu o vopsea cauciucata si inca montau parapetii metalici de protectie.
Si ca sa nu uitam ca traim in Romania, „minunile” nu au contenit sa apara nici dupa darea oficiala in folosinta a drumului. La o zi dupa, politistii au prins doi romani ce transportau cu o caruta bucati de plasa din gardul de protectie al autostrazii. Nici ca s-a uscat asfaltul, ca s-au si produs primele accidente. Vinovati au fost gasiti cainii si oile care au patruns pe autostrada si au fost spulberate de autovehiculele din trafic.
Si mai mare este, insa, gradina, pentru ca pe A3 nu circula numai animale domestice, ci si pietonii. Unul ceva mai… cutezator a incurcat autostrada cu ulita satului si si-a pus in plan sa strabata cei 42 de kilometri pe jos. O autostrada in adevaratul sens al cuvantului ar trebui sa fie astfel construita incat sa nu permita sub nici o forma accesul animalelor si al oamenilor pe traseu. La asta folosesc parapetii si gardurile de protectie. Cand lucrurile se fac de mantuiala, iar interesul politic primeaza, intamplarile de acest fel nu ar trebui sa ne mire. Doar turul doi al prezi-dentialelor batea la usa, iar orice exercitiu de imagine era considerat esential pentru a cuceri voturile masei.