Tranzitul masinilor cu numere galbene dinspre Germania spre Romania te poate costa punerea sub sechestru a autovehiculului sau se lasa cu sanctionarea cu amenda contraventionala pentru cel care
o conduce.

In ultimele doua saptamani, autoritatile din Ungaria au devenit mult mai vigilente fata de comertul cu masini second-hand pe care il practica romanii cu autoturisme aduse din Germania. Numerele de inmatriculare pe termen scurt, cu valabilitate de maxim cinci zile, cunoscute ca numere galbene si emise in Germania, nu sunt recunoscute pe teritoriul Ungariei. Politia ungara confisca certificatele de inmatriculare ale autovehi-culelor prevazute cu astfel de numere, iar soferii respectivi se expun la punerea sub sechestru a autovehiculelor respective si la sanctionarea cu amenzi contraventionale a conduca-torilor acestora. Problema a ajuns si in atentia Ministerului de Externe, care informeaza cetatenii romani ca numerele galbene sunt valabile doar pe teritoriul national al Germaniei si persoanele care achi-zitioneaza autovehicule din Germania si doresc sa le transporte, la volan, in Romania, cu trecere prin Ungaria, sunt sfatuite sa solicite autoritatilor germane competente inmatricularea cu numere speciale pentru export (numere rosii).

Numerele galbene sunt rentabile pentru comerciantii de masini second

Numerele galbene se constituie intr-o facilitate acordata de autoritatile germane pentru cetatenii proprii, in ideea de a-i ajuta pe acestia la tranzitul autovehiculelor dintr-o localitate in alta. Au o valabilitate de doar cinci zile si pentru obtinerea lor nemtii nu platesc foarte mult si nici nu trebuie sa faca verificarea tehnica a masinii in momentul in care o achizitioneaza. Dealerii romani de masini second aduse din Germania au speculat aceasta facilitate, achizitionand masini pentru care solicitau din Germania numere galbene. Pretul difera de la o administratie locala la alta, platindu-se o taxa de aproximativ 10 euro, la care se adauga pretul de 17 euro al placutelor cu numere galbene. Avand in vedere ca pentru numerele rosii ar trebui sa plateasca mai mult, respectiv 57 de euro, dealerii romani prefera numerele galebene, scazand astfel pretul de achizitionare al masinilor. Numerele galbene nu au fost niciodata valabile in afara granitelor Germaniei, dar cei care aduc masini de acolo au beneficiat de toleranta autoritatilor ungare, care au inchis ochii pana acum la tranzitul masinilor cu numere galbene dinspre Germania spre Romania. Totul s-a oprit in urma cu doua saptamani, cand politia din Ungaria a stopat acest tranzit.