rn
Autoritatile si institutiile publice trebuie sa afiseze pe pagina de internet, dar si la propriul sediu, de doua ori pe an care sunt veniturile angajatilor platiti din fonduri publice, potrivit Legii 153/2017.
rn
Articolul 33 din Legea-cadru nr. 153/2017, privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, prevede, la alin. (1), obligativitatea ca: toate autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 2 alin. (1) si (3) din lege sa publice la sediul propriu si pe pagina proprie de internet, în datele de 31 martie si 30 septembrie ale fiecarui an, si sa mentina publicata, o lista a tuturor functiilor din autoritatile si institutiile respective ce intra în categoria personalului platit din fonduri publice.
rn
Lista trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente: salariul de baza, valoarea bruta a sporurilor, valoarea anuala a voucherelor de vacanta, a indemnizatiei de hrana, orice alte drepturi în bani sau în natura, precum si baza legala a acordarii acestora. Precizam ca lista nu trebuie sa fie nominala, ci sa cuprinda datele aferente fiecarei functii din organigrama institutiei sau autoritatii publice.
rn
Verificarea respectarii acestei masuri intra în competenta Inspectiei Muncii. Nerespectarea acestor prevederi atrage raspunderea contraventionala a conducatorului autoritatii sau institutiei publice în cauza si se sanctioneaza cu amenda între 5.000 şi 10.000 lei.
rn
Au respectat institutiile publice din Salaj obligatia de a afisa veniturile angajatilor? Dar mai ales ITM-ul a controlat daca aceste obligatii au fost respectate ? Imediat ce vom afla raspunsurile la aceste intrebari le vom aduce la cunostiinta publicului salajean, intre timp daca va aflati in asteptate la sediile acestor institutii publice puteti verifica si persoanal, daca aceste obligatii au fost respectate.