O obligatie pentru asociatiile de proprietari este respectarea prevederilor Regulamentului european privind protectia datelor (GDPR). Astfel, principiul prelucrarii a cat mai putine date devine sfant.
Autoritatea pentru Protectia Datelor (ANSPDCP) a anuntat ca asociatiile de proprietari nu trebuie sa solicite de la locatarii care stau la bloc o serie de documente.
Concret, ANSPDCP spune ca, procedand astfel si cerand proprietarilor date personale si copii dupa diferite acte pentru completarea cartii de imobil, se incalca normele de protectie a datelor. GDPR-ul impune tuturor celor ce prelucreaza date sa respecte cateva principii de baza, printre care: – datele trebuie prelucrate in mod legal, echitabil si transparent fata de persoana vizata; – datele prelucrate sunt adecvate, relevante si limitate la ceea ce este necesar in raport cu scopurile in care sunt prelucrate (reducerea la minimum a datelor).
Ca atare, a solicita celor care locuiesc in bloc anumite copii dupa documente si diverse informatii (profesia, de exemplu, care in mod definitiv poate fi considerata chiar irelevanta intr-un atare context) poate fi considerat excesiv pe legislatia de protectia datelor.
Asadar, a cere copii dupa un act de identitate inseamna a prelucra datele din acel document, ceea ce, conform Legii nr. 190/2018, atrage in multe cazuri obligatia de a numi un responsabil cu protectia datelor, insa asociatia de proprietari s-ar putea sa nu-si doreasca acest lucru.