Municipiul Zalău, alături de comunele Mirșid, Hereclean, Crișeni și Meseșenii de Jos intenționează să constituie o asociație pentru serviciul public de transport local de persoane, astfel încât operatorul de transport persoane din municipiu să poată presta servicii și pentru locuitorii comunelor menționate.

Conform prevederilor legale, pentru ca Transurbis să poată presta servicii și în celelelte localități din zona metropolitană Zalău  este necesară înființarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Utilități Publice pentru Serviciul Public de Transport Local de Persoane, respectiv aprobarea participării celor cinci unități teritorial administrative – Zalău, Mirșid, Hereclean, Crișeni și Meseșenii de Jos, la constiturea asociației.

Patromoniul inițial al asociației va fi de 5.000 de lei, fiecare asociat urmând să participe cu câte 1.000 de lei. Cotizația anuală a asociaților va fi de un leu pe cap de locuitor.   

Asociația va asigura elaborarea și aprobarea Strategiei de dezvoltare a serviciului de transport public. Pe baza strategiei, vor fi stabilite investițiile necesare atingerii obiectivelor, precum și planul de implementare și analiza macrosuportabilității. Sursele de finanțare a investițiilor pot fi fonduri nerambursabile acordate de Uniunea Europeană sau de alte instituții financiare, fonduri de la bugetul de stat, de la bugetele locale ale asociațiilor, fonduri proprii sau atrase de operatori.

Pentru realizarea scopului și obiectivelor sale, Asociația va avea un aparat tehnic propriu, condus de un director executiv, numit de Consiliul Director. Membrii aparatului tehnic vor avea statutul de salariați al Asociației.

Organul de conducere al Asociației va fi Adunarea Generală, având ca membrii primarii acestor comune și al municipiului Zalău. Adunerea Generală alege dintre membrii săi președintele Asociației. Consiliul director este organul executiv de conducere al Asociației și este format din președimntele Asociației și încă doi membri, numiți pe o perioadă de patru ani.