90 la suta dintre apelurile salajenilor catre Serviciul Unic de urgenta efectuate in luna iulie sunt false.
Toti cei care nu inteleg faptul ca la numarul de urgenta 112 trebuie sa se apeleze numai in cazurile de urgenta, fara a face glume proaste, vor fi sanctionati. Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) considera necesara definirea si implementarea unui set de masuri simultane de combatere a apelarii abuzive la 112. ANCOM propune transmiterea unei avertizari prin SMS a celui care apeleaza abuziv 112, dar si o solutie de restrangere temporara a accesului acestuia la serviciile comerciale de telefonie pentru ca cel ce apeleaza abuziv sa nu mai poata folosi telefonul decat pentru a suna la 112. Iar deblocarea nu se va putea face decat de catre operatorul care a vandut cartela preplatita si numai dupa prezentarea datelor personale ale utilizatorului, ceea ce va permite politiei sa aplice amenzile prevazute de lege (intre 500 si 1.000 de lei). Noile masuri se vor aplica in special celor care detin cartele preplatite, pentru a putea fi identificati, pentru ca peste 90 la suta dintre apelurile efectuate catre 112 sunt de pe cartele preplatite.
La nivelul judetului, in luna iulie au fost efectuate 22.187 de apeluri, din care doar 2.154 reprezentau cazuri reale de urgente. Cele mai multe persoane au solicitat interventia ambulantei (1.215), apoi in 742 de cazuri – politia, jandarmii in 100 de situatii, restul fiind pentru pompieri.