AJOFM Sălaj a finalizat proiectul
Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Sălaj a finalizat „SPO – Performanţă şi Calitate în Servicii”, finanţat din fonduri europene. Pe perioada 1 februarie 2012 – 31 ianuarie 2015, AJOFM Sălaj a reuşit să îmbunătăţească activitatea instituţiei, aducând mai multe beneficii cetăţenilor. Sunt de remarcat studiile privind situaţia de pe piaţa muncii şi crearea un portal web cu informaţii despre piaţa muncii, unde angajatorii pot posta online, gratuit, locurile de muncă disponibile, iar cetăţenii pot vedea online locurile de muncă locale, regionale şi cele din reţeaua EURES. Printre altele, la AJOFM Sălaj s-a implementat un sistem electronic de ordonare şi dirijare a beneficiarilor, astfel încât persoanele să nu mai stea la cozi la ghişee până le vine rândul. În incinta instituţiei s-a montat şi un sistem de afişare electronică a informaţiilor utile pe LCD-uri. Cetăţenii pot accesa informaţiile de care au nevoie prin terminale de tip „info-chioşc”, fără a mai sta la cozi la ghişee pentru a solicita informaţii. Romeo Sârca, managerul de proiect, a mai arătat că în cadrul proiectului s-a creat un nou serviciu, prin alocarea de „antrenori personali” pentru cei care-şi caută loc de muncă. Fiecare persoană este asistată de un inspector AJOFM, de la depunerea dosarului pentru căutarea unui loc de muncă până la angajare. Sârca a precizat că va promova acest nou serviciu la nivel naţional, în măsura în care se va dori extinderea lui.
Proiectul a costat 9.667.460 de lei şi a fost finanţat de Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial stop_coloana Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 4 „Modernizarea Serviciului Public de Ocupare”, Domeniul major de interventie 4.1 „Întărirea capacităţii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare”.
Parteneri în proiect au fost AJOFM Alba, Fundaţia pentru Dezvoltare Socială şi Economică Zalău, SC Vecom SRL, Fundaţia „G. Castellini”, Italia. „Aceste două instituţii (AJOFM Sălaj şi AJOFM Alba) pot fi, acum, un etalon nu numai pentru celelalte AJOFM-uri din ţară, ci şi pentru alte instituţii ale statului în vederea creşterii calitaţii serviciilor oferite, creşterii respectului faţă de clienţii acestora, prin eliminarea cozilor sau prin oferirea de informaţii online, prin info-chioşcuri. Toate acestea nu duc decât la creşterea încrederii şi a satisfacţiei cetaţeanului faţă de instituţiile statului, rezultatul major al unor astfel de proiecte finanţate din fonduri europene. Sper ca acest proiect sa fie multiplicat la nivel naţional. Mai sper sa mai fim solicitaţi pentru a ne aduce contribuţia în modernizarea statului, stat ce trebuie sa se afle în slujba cetaţeanului. Mulţumesc şi pe aceasta cale tuturor celor care s-au implicat în buna derulare a proiectului nostru”, a declarat Romeo Sârca, managerul proiectului „SPO – Performanţă şi Calitate în Servicii”.
