Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Salaj a reusit sa acceseze un nou proiect finantat din fonduri europene. Prin intermediul proiectului se doreste cresterea performantei si a calitatii serviciilor oferite de institutie si angajatii acesteia. Mai exact, obiectivele propuse de initiatori sunt imbunatatirea tipurilor de servicii prin dotarea cu aparatura electronica de ordonare si dirijare a persoanelor care se adreseaza agentiei, reducerea timpului de asteptare la ghisee, instalarea unui sistem de afisare electronica a informatiilor utile pe monitoare LCD si terminale de tip „info-chiosc”. In fiecare zi, persoanele care calca pragul AJOFM vor avea acces la cele mai proaspete informatii despre locurile de munca vacante si specificul acestora, fara sa se mai adreseze unui angajat din institutie. Directorul AJOFM Salaj, Romeo Sarca, care detine si functia de manager al proiectului, a declarat ieri, in cadrul conferintei de presa organizate in scopul lansarii proiectului, ca „proiectul are rolul de a contribui la transformarea Serviciului Public de Ocupare intr-o structura flexibila, transparenta si orientata cat mai eficient catre nevoile si asteptarile concrete ale clientilor sai.
Inca de anul trecut, seful AJOFM Salaj anunta ca asteapta aprobarea proiectului prin care angajati din cadrul agentiei vor invata cum sa fie mai utili persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, mai exact sa-i consilieze pana in momentul in care vor fi angajati. Asadar, patru angajati ai agentiilor locale din Zalau si Jibou si doi reprezentanti ai FDSE Zalau vor fi formati si vor avea fiecare grupuri de cate 10 persoane din randul somerilor. indemnizati sau neindemnizati. Asistentii vor avea obligatia sa intocmeasca profilele ocupa- tionale, psihologice ale somerilor, le va cauta locurile de munca care li se potrivesc, ii vor ajuta sa invete cum sa redacteze o scrisoare de intentie, un CV, cum sa se prezinte la un interviu, ii vor insoti la interviu si vor primi feed back-ul in urma interviului. In cazul in care unul dintre somerii din grup obtine un loc de munca, acesta va fi inlocuit cu un alt somer. Obiectivul proiectului este ca minim 60 de someri sa fie asistati si angajati prin intermediul acestei metode, insa, Romeo Sarca a declarat ca scopul principal este ca gradul de ocupare sa fie cat mai mare. Modelul acesta este folosit cu succes de cativa ani in Suedia, iar AJOFM Salaj este prima agentie din tara care-l aplica. Cei sase antrenori din Salaj vor intocmi o metodologie care va fi prezentata si aplicata in toate agentiile pentru ocuparea fortei de munca din tara. Directorul Sarca preconizeaza ca in luna iulie vor fi asistati primii someri, din grupurile vulnerabile – tinerii sub 25 de ani, somerii de peste 45 de ani si absolventii.