Până acum, dacă aveai o problemă legată de administrația orașului și voiai să faci o sesizare, erai trimis la celebra cameră 4 de la Primărie. În prezent, lucrurile s-au simplificat și nu mai este nevoie să bați drumul până în centru. Administrația orașului se digitalizează și a pus la dispoziția zălăuanilor un serviciu online prin intermediul căruia poți sesiza problemele de care te împiedici, la propriu, prin municipiu. Harta sesizărilor este funcțională inclusiv de pe telefon.
Așadar, dacă identifici probleme care țin de administrația orașului, de la probleme de mediu la cele de ordine publică, e nevoie doar de câteva click-uri ca să aduci problema pe masa municipalității. Și poți să și urmărești dacă sesizarea ta este rezolvată.
Cum faci sesizarea on-line?
Odată cu implementarea proiectului de digitalizare și operaționalizarea celor zece servicii electronice, cetățenii au posibilitatea de a depune sesizări online prin intermediul serviciului “My Zalău”/Harta sesizărilor. Acesta este un serviciu online pe care Primăria Municipiului Zalău îl pune la dispoziția cetățenilor pentru sesizarea problemelor apărute pe raza Municipiului Zalău, a căror rezolvare este de competența administrației locale. Prin localizarea pe hartă, personalul din cadrul instituției poate interveni pentru remedierea problemelor. “My Zalău”/Harta sesizărilor poate fi accesat prin intermediul site-ului www.zalausj.ro – Harta sesizărilor. Odată accesat serviciul, cetățenii pot selecta locația pe hartă, urmând să completeze date cu privire la sesizare: nume, prenume, e-mail, telefon, mesaj și categorie sesizare (de exemplu salubrizare stradală, semnalizare rutieră, spații verzi/parcuri, transport public, iluminat stradal, lucrări edilitare în desfășurare, mașini abandonate sau parcate neregulamentar, ordine publică etc.), având posibilitatea de a adăuga inclusiv fotografii. Odată sesizarea transmisă, aceasta este preluată de către compartimentele de specialitate din instituție și soluționată conform procedurilor, în cel mai scurt timp, în funcție de situațiile semnalate.
Ce probleme au semnalat până acum zălăuanii?
În afara testelor făcute chiar de administratorii programului pentru a-i testa funcționalitatea, avem și câteva probleme postate chiar de către cetățeni, legate de situații punctuale, cum ar fi lipsa unui indicator în intersecție la ieșirea din oraș, guri de canal neacoperite sau iluminat stradal care nu funcționează.
Un cetățean a semnalat, de exemplu, existența unei gropi mari la intrarea pe strada Dumbrava, dinspre Simion Bărnuțiu, iar sesizarea a fost transmisă către Citadin. Un alt cetățean din Porolissum a semnalat faptul că, atunci când plouă, se formează băltoace la intrarea în bloc, iar alți cetățeni se plâng că lucrările din oraș lasă în urmă cratere și gropi care afectează accesul pe trotuare sau la intrarea în locuințe.
“Dorim să avem acces cu cățeii la plimbare în parc, bineînțeles nu în spațiul destinat copiilor. Toți cetățenii ar trebui să aibă acces în parcul central la plimbare cu animalul de companie”, a transmis un zălăuan administrației locale.
“Pe Strada Kossuth s-au amplasat niște limitatoare de viteză care, contrar așteptărilor, nu au soluționat problema
vitezomanilor, din contră, au agravat situația locatarilor din zonă. În urma trecerii camioanelor peste limitatoare, se produc vibrații majore care au dus la apariția unor fisuri pe clădirile din zonă. În afară de impactul fizic și fonic, zona a rămas la fel de afectată de trecerea camioanelor care nu se adaptează la viteza impusă de lege. Solicităm eliminarea elementelor din limitatoarele de viteză care nu s-au autodegradat încă și soluționarea problemei vitezei prin amplasarea unor radare fixe sau ocazionale, sau devierea camioanelor pe zone mai puțin locuite”, a scris, zilele trecute, un alt cetățean.
Avem, astfel, o imagine a problemelor de infrastructură care deranjează locuitorii orașului, iar acestea ajung la autorități. Sperăm că se și rezolvă. Dar ideea principală este că de acum înainte, când identificăm probleme, putem să le semnalăm în doar câteva minute administrației orașului. Și putem urmări felul în care se rezolvă problemele pe care le-am reclamat.
O problemă marcată cu verde pe harta sesizărilor înseamnă că aceasta a fost soluționată sau parțial soluționată, adică a ajuns pe masa celor responsabili să o gestioneze (Transurbis, Citadin, SADP, etc.) Culoarea roșie înseamnă că sesizarea urmează să fie verificată la fața locului, iar culoarea galbenă este pentru sesizările cele mai recente, care urmează a fi preluate. De exemplu, una dintre ultimele sesizări postate, aflată acum în așteptare, se referă la posibilitatea de a obține un loc de parcare pe strada Simion Bărnuțiu, în zona blocului 28.