Oficialitatile acuza calitatea slaba a lucrarilor de reabilitare a drumului Baia Mare – Dej, care strabate trei comune salajene

Principalul vinovat pentru producerea accidentului de duminica seara, din localitatea Caseiu, soldat cu trei morti si 20 raniti, este soferul tractorului, care a lasat utilajul nesemnalizat pe marginea drumului E58. Acesta va fi cercetat penal pentru omor si vatamare corporala din culpa. Pe de alta parte si constructorul drumului, FCC Construction Barcelona, este in parte vinovat de producerea tragediei, sustine subprefectului Clujului, Mihnea Iuoras. Drumul este inca in constructie, iar pe unele tronsoane, cum este cel unde s-a petrecut accidentul, nu s-au finalizat lucrarile. „In mod cert, acolo suprafata de asfalt si de acostament se desprinde. Este un drum nisipos, balast. Nu exista nici acostamente, nici parapeti”, a declarat suprefectul, citat de citynews.ro. Acesta mai spune ca „Politia rutiera din Dej a anuntat constructorul cu privire la elementele de siguranta in zona” si a promis ca verificarile in acest caz vor continua. Va reamintim ca soferul unui autoturism Seat, inmatriculat in judetul Salaj, nu a observat pe marginea soselei un tractor cu remorca nesemnalizata si a intrat direct sub el. In urma impactului, autoturismul a fost proiectat pe contrasens unde a fost izbit de un autocar Fany care transporta 47 de persoane. La scurt timp, masina salajeanului a fost lovita de un BMW care venea din spate. Autocarul s-a rasturnat pe marginea drumului. Soferul salajean a murit pe loc, iar pasagerul din dreapta a fost scos din masina de pompierii de la descarcerare, insa, in ciuda manevrelor repetate de resuscitare ale medicilor, a murit. Peste 20 de persoane din autocar au fost ranite.

Accidente pe banda rulanta
Drumul European 58 care leaga Baia Mare de orasul Dej, si care strabate comunele salajene Ileanda, Rus si Gilgau, a fost reabilitat de mantuiala. Desi carosabilul este impecabil, marginea drumului este sub orice critica. Peste balast a fost turnat un strat de doar cativa milimetri de emulsie, similara asfaltului, care se sfarama la prima atingere. „Acostamentul a fost protejat cu emulsie, ceea ce nu este in regula pentru ca deruteaza soferii. Multi cred ca e asfalt. Am sesizat consultantul, care la randul sau a notificat constructorul sa opreasca acel tip de lucrare”, a declarat pentru Graiul Salajului directorul Sectiei Drumuri Nationale Zalau, Mircea Cirsan. In nici trei saptamani, pe E58 au avut loc mai multe accidente din cauza drumului prost. Lucrarile de reabilitare au inceput in primavara pe teritoriul a trei judete: Cluj, Salaj si Maramures. In comuna Gilgau, un camion s-a rasturnat dupa ce marginea drumului s-a sfaramat sub roti. Acelasi lucru s-a intamplat si in localitatea Capalna, comuna Gilgau, unde un camion a rupt un gard dupa ce a derapat. Reabilitarea tronsonului respectiv de drum este executata de o firma spaniola.