Din 2013, numarul calatorilor expediati intr-o zi din gara Zalau va creste cu noua, potrivit proiectului.

Cu toate ca in luna decembrie a acestui an trebuia finalizata modernizarea garii din Zalau, conform proiectului aprobat in 2008 de Ministerul Transporturilor, lucrarile au inceput abia in aceasta vara. Si asta dupa ce au fost facute presiuni din partea parlamentarilor. “Acum o luna am avut o discutie cu secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, pe care l-am rugat sa urgenteze deschiderea santierului deoarece contractul cu constructorul a fost semnat in februarie”, afirma deputatul PNL Mirel Talos, care mai spune ca “a inceput proiectul cand trebuia finalizat”. Perioada de executie a lucrarilor in valoare de 6,3 milioane de euro este de un an si cinci luni. Ieri, pe santierul garii, o echipa de muncitori dezafecta liniile vechi de tren, iar zona dintre cele doua corpuri de cladire a fost imprejmuita pentru ca va fi construit un corp de legatura.
Contractul de finantare a fost semnat in decembrie 2008 de ministrul Transporturilor Ludovic Orban, in ultimele zile ale guvernului Tariceanu. Planul initial era ca in perioada 2009 – mai 2010 sa aiba loc proiectarea, in mai-decembrie 2010 atribuirea lucrarii, iar in 2011 – 2012 executarea lucrarilor. Concret, in municipiu se va moderniza cladirea garii dupa construirea unui corp de legatura, peroanele pentru calatori vor fi reconstruite, accesul in piata garii se va face printr-un sens giratoriu, iar elementul de noutate il reprezinta pasajele pietonale subterane. Unul dintre rezultatele investitiei in gara municipiului va fi “cresterea traficului de pasageri in statia de cale ferata Zalau, de la 453 la 462 (!?) de calatori expediati intr-o zi”.