Cu mai bine de douazeci de ani în urma, aveau loc primele discutii despre înfiintarea unui Centru de îngrijire în care dumneavoastra pacientii sa fiti tratati, îngrijiti si respectati asa cum se cuvine, un loc în care nevoile dumneavoastra sa primeze. Acel vis a devenit realitate, în anul 2004, cand Ministerul Sanatatii a avizat activitatea Centrului de Recuperare, Tratament si Ingrijire “ACASA” Zalau. In decursul celor 15 ani de activitate, un numar de 67.500 dintre dumneavoastra , copii si adulti, ati fost tratati la Centrul ACASA. Sunt 15 ani de când colectivul Centrului “ACASA” face tot ce este posibil pentru a va deservi, cu profesionalism si loialitate. 

rn

Din pacate, eforturile noastre sunt doar o picatura în ocean, fata de nevoile pe care le aveti. Lista de asteptare contine azi peste 5.488 de cereri de internare si peste 2.169 de cereri pentru tratament în ambulatoriul de recuperare medicala, fiind, astfel, nevoiti sa asteptati trei ani pentru a va veni rândul la internare si 4 ani la tratament în ambulatoriu. In multe cazuri este foarte târziu, în unele cazuri este chiar prea târziu.
Cu regret, va aducem la cunostinta ca, începând cu data de 1 august 2019, perioada de asteptare va fi chiar mai lunga, adica de 4 ani pentru internare si chiar 5 ani pentru tratament în ambulatoriu, datorita faptului ca, începând cu aceasta data, numarul de cazuri contractate cu Casa de Sanatate Salaj, a fost diminuat de la 194 cazuri lunare, la 140 cazuri lunare, adica un numar de 27 paturi fiind scoase de la contractare. Centrul “ACASA”, ajunge astfel sa functioneze la doar putin peste jumatate din capacitatea sa, ocupând doar 67 paturi din cele 120 de paturi din structura. Va asiguram ca aceaste masuri au fost luate împotriva vointei noastre si totodata, nu din vina noastra. In aceste conditii, Centrul “ACASA”, o institutie de referinta, recunoscuta la nivel national, este pusa într-o situatie grava si foarte greu de gestionat. In pofida solicitarilor enorme pe care le avem, suntem obligati sa ne restrângem activitatea si sa disponibilizam personal. Ne este enorm de greu sa ne despartim de colegi bine formati profesional, oameni dedicati meseriei lor, fiecare având un rol bine definit în cadrul colectivului de la “ACASA”. Vorbim despre angajati care au ramas loiali Centrului ACASA, chiar si în conditiile în care salariile lor au ajuns sa fie mult sub nivelul salariilor colegilor care lucreaza în spitale publice. 
Dragi pacienti, ne este teama ca prin diminuarea paturilor contractate, posibilitatile noastre de a va trata în mod gratuit ( prin decontarea serviciilor cu CAS Salaj) devin tot mai limitate. Vom face tot ce ne sta în putinta pentru a continua sa va deservim, prin toate mijloacele de care dispunem, inclusiv prin introducerea de servicii cu plata, aceasta fiind o optinune pe care, în aceste conditii, ne vedem obligati sa o luam în considerare. Pentru cei care nu stiu, organizatia noastra nu este finantata, adica nu presteaza activitati subventionate, ci presteaza servicii medicale, ale caror cheltuieli sunt decontate. Sponsorii care au investit 3 milioane de euro pentru înfiintarea acestui spital, nu au resurse pentru a suporta cheltuieli de exploatare.
Pâna în acest moment, nu am primit nici un semnal din partea autoritatilor, locale sau judetene, care, în mod normal, ar trebui sa faca totul pentru a sprijini Centrul „ACASA”, data fiind necesitatea existentei lui, calitatea serviciilor, cât si rezultatele medicale obtinute. Sponsorilor si fondatorilor acestei organizatii, deopotriva romani si olandezi, le este imposibil sa înteleaga aceasta situatie, modul în care se iau aceste decizii si criteriile care stau la baza lor.
Stimati pacienti, din respect pentru dumneavoastra, consideram ca trebuie sa fiti informati si în acelasi timp, va asiguram ca nu ne dam batuti si ca datorita potentialului enorm pe care organizatia noastra si l-a creat în toti acesti ani, suntem optimisti ca vom reusi sa redresam situatia creata. 
Va multumim pentru intelegere.
Dorina Bucknall,
Manager