Firma Citadin absoarbe in subordinea ei Uzina Electrică
În următoare şedinţă de Consiliu Local Zalău, care va avea loc în luna martie, se va vota unificarea Uzinei Electrice cu Citadin.
Uzina Electrică va funcţiona ca departament nou al Citadin, iar prin această fuziune vor dispărea şapte posturi de conducere şi se vor economisii peste 300.000 de lei, care sunt pierderile Uzinei Electrice. Se vor economisi însă bani şi din plata salariilor celor şapte funcţii de conducere.
Toţi salariaţii Uzinei Electrice vor fi transferaţi în subordinea Citadin, nimeni nu va fi dat afară, dă asigurări Primăria Zalău.
Ziarul nostru prezenta încă din vara anului trecut beneficiile care ar rezulta din unificarea serviciilor Primăriei Zalău, în special prin reducerea costurilor de funcţionare a societăţilor subordonate Consiliului Local Zalău. Primarul Ionel Ciunt a luat act de sesizările noastre şi a decis într-un final, după mai multe analize, unificarea celor două societăţi.
Citadin, DGADP şi Uzina Electrică cheltuie
împreună 20 la sută din bugetul Primăriei
Cele trei societăţi subordonate Consiliului Local Zalău – Uzina Electrică, Direcţia Generală de Administrare a Domeniului Public şi Citadin – au primit anul treuct, în total, 20 la sută din bugetul de cheltuieli al Primăriei Zalău.
Bugetul total de cheltuieli al Primăriei Zalău a fost de 129.348.000 de lei (partea de cheltuieli de funcţionare). Din aceşti bani, suma de 25.766.000 de lei s-a dus către cele trei societăţi – Citadin, Uzina Electrică şi DGADP.
Cei mai mulţi bani, conform bugetului, îi primea Uzina Electrică – 12.949.000 de lei. Pe locul al doilea în topul cheltuiri banilor din bugetul Primăriei Zalău se află Citadin. Firma Citadin (care este SRL cu Consiliu de Administraţie şi cu AGA), subordonată Consiliului Local Zalău, primeşte în total doar pentru reparaţii de străzi, întreţinere spaţii verzi şi salubritate suma de 11.300.000 de lei. Citadin primeşte 4.500.000 de lei pentru a repara străzile din oraş, 2.300.000 de lei pentru a se ocupa de spaţiile verzi din oraş şi 4.500.000 de lei pentru a se ocupa de serviciile de salubrizare. stop_coloana
DGADP primeşte 1.517.000 lei pentru a se ocupa de întreţinerea cimitirelor, a pieţelor, a toaletelor publice şi pentru semnalizarea rutieră.
Până în 2010, Citadin şi DGADP erau una şi aceeaşi instituţie, cu acelaşi buget de cheltuieli. “nsă, pentru a nu se ajunge la disponibilizarea angajaţilor, s-au creat două societăţi comerciale, care şi-au împărţit saricinile.
Uzina Electrică are la ora actuală ca obiect de activitate întreţinerea iluminatului stradal şi întreţinerea centralelor termice din unităţile şcolare.
Practic, în prezent, trei societăţi subordonate Consiliului Local Zalău fac în total treaba pe care o poate face o singură societate. Asta înseamnă o mulţime de şefi şi şefuleţi, cu salarii pe măsură.
Direcţia de Patrimoniu comandă; DGADP execută
DGADP este de fapt o direcţie care execută dipoziţiile altei direcţii din primăria Zalău – Direcţia Patrimoniu. Modificarea organigramei Primăriei Zalău s-ar putea referi şi la faptul că acum DGADP este o direcţie care poate fi integrată Direcţiei Patrimoniu. DGADP are la ora actuală 60 de angajaţi, în timp ce Direcţia Patrimoniu are şi ea 39 de angajaţi, din care patru sunt funcţii de conducere.
Un şef la 25 de muncitori
Cele trei societăţi subordonate Consiliului Local Zalău – Citadin, Uzina Electrică şi DGADP – au în total 284 de salariaţi.
Uzina Electrică are 40 de salariaţi, Citadin are 184 de salariaţi şi DGADP are 60 de salariaţi.
Dacă numărăm directorii şi şefii de servicii, rezultă că la fiecare 25 de muncitori există câte un şef, bine plătit.
