Valoarea bunurilor consumate in gospodarii a crescut cu 17 la suta in prima jumatate a acestui an, ca urmare a majorarii preturilor, dar si a volumului mare de bunuri cumparate, potrivit unui studiu realizat de GfK Romania. Cea mai mare crestere s-a inregistrat la categoria tabletelor de ciocolata – cu 20 la suta mai mult in intervalul ianuarie-iunie 2009, fata de perioada similara din 2008. Avansul s-a datorat cresterii frecventei de cumparare.
Pe segmentul produselor de ingrijire personala si de intretinere a locuintei a fost consemnat cel mai mare avans al consumului ca valoare, de 19 la suta in primul semestru al acestui an, fata de aceeasi perioada din 2008.
In ceea ce priveste consumul de alimente si bauturi, cresterea a fost de 17 procente. Romanii au consumat aproximativ aceeasi cantitate de ulei ca in primele sase luni din 2008, desi preturile pentru acest produs au crescut cu mai mult de 15 la suta. La fiecare vizita in magazine, consumatorul roman a achizitionat mai multa cafea macinata si apa minerala decat obisnuia in urma cu un an, mai arata studiul amintit. Salturile inregistrate la aceste categorii de produse au fost de aproape 9 procente. In schimb, a pierdut teren segmentul sucurilor necarbogazoase, unde cresterea consumului se situeaza sub 5 la suta.