Celebra fabrică de încălțăminte românească Clujana și-a reluat producția și este în plină ascensiune. Noua conducere a companiei a anunțat că va deschide două noi magazine, în Zalău și Târgu-Mureș, dar are în vedere și încă unul în București. Deschiderea noilor magazine face parte din strategia de dezvoltare a companiei. În această primăvară, Clujana va scoate pe piață colecția de încălțăminte de primăvară. Directorul Dorinel Șumlea susține că brandul va fi inclus într-o serie de târguri de profil din țară și străinătate. “Încercăm să facem tot ce ne stă în putință pentru a promova și a vinde încălțămintea Clujana. Ne-am propus să mai deschidem câteva magazine în țară și intenționăm, de asemenea, să participăm la mai multe târguri”, a subliniat Șumelea.
Anul trecut, în toamnă, Clujana și-a mărit numărul de angajați de de la 220 la 300, având în vedere noile contracte angajate de conducerea fabricii. Societatea, al cărei acționar majoritar este Consiliul Județean Cluj, are o cifră de afaceri de peste 8,9 milioane de lei. Datoria urmărită de Finanțe a fost reeșalonată pe cinci ani, astfel că în prezent se fac planuri pentru dezvoltarea fabricii. stop_coloana
Fondată în 1911, Clujana a fost cea mai mare fabrică de pielărie și încălțăminte din țară, cu peste 11.000 de angajați și milioane de perechi de pantofi vândute pe piața românească și export, în perioada comunistă. La Cluj Napoca se făceau pantofi de la A la Z. Erau secții de tăbăcărie, unde se tăbăceau pieile aduse, secții de cauciuc, unde se făceau tălpile, și ateliere de mase plastice, unde se făceau tocuri și calapoade. Mândria fabricii, dar și cel mai cunoscut produs, au fost ghetele galbene Clujana, foarte practice și foarte rezistente.
După 1989, fabrica a fost închisă cinci ani și redeschisă în 2004. Cel mai cunoscut brand de încălțăminte de pe piața românească are acum 300 de angajați și încearcă să revină pe piață, cu produse noi.