Incepand cu 1 ianuarie 2014, in premiera, Uniunea Europeana da bani pentru infiintarea de lanturi mici de magazine in care sa se co-mercializeze produse traditionale, indiferent de zona, se spune intr-un comunicat al Agentiei de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit. S-a constatat ca exista cereri foarte multe pentru zona de deal si de munte. Asta si pentru faptul ca micul producator sau micul fermier nu ajunge niciodata la marile retailuri. Ei se plang ca nu pot sa-si creeze o retea de magazine ca sa-si vanda propriile produse. In Romania, pana in prezent, toate fabricile de prelucrare a laptelui, a carnii, construite cu fonduri europene s-au facut numai in zona urbana, nimeni nu s-a orientat catre zona montana si deluroasa, desi cei care investesc in aceste zone pot beneficia de 70 la suta de suma nerambursabila. Pentru a incuraja dezvoltarea lanturilor de ma-gazine cu produse traditio-nale si pe tinerii care se muta la tara si sa-si inceapa o afacere, Uniunea Europeana va investi la anul 612 milioane de euro, fata de 380 de milioane de euro, cat s-a dat anul acesta. Asta inseamna ca un tanar fermier (18-35 de ani) are sansa sa primeasca, daca incepe o afacere cu bani europeni, mai multi bani; in loc de maximum 40.000 de euro, de la anul poate primi 60.000 de euro.