Umbrarescu si Casuneanu au solicitat Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADR) sa faca receptia lucrarilor de reabilitare pe drumul national 1H pana la sfarsitul anului. In urma cu doi ani, acestia au primit de la guvernarea PDL doua contracte de reabilitare pe aproape 100 de kilometri din DN 1H, care tranziteaza judetul nostru pe ruta Rastoci – Jibou – Zalau – Sinteu. Pe tronsonul de la Zalau la Rastoci, cu o lungime de 53 de kilometri, lucrarile de reabilitare au fost contractate de CANDR cu firma J.V. Pa&Co, detinuta de Costel Casuneanu, un contract in valoare de 142 milioane de lei (fara TVA). Pe portiunea Zalau -Alesd (judetul Bihor), din care 43 de kilometri in judetul nostru, lucrarile de reabilitare au fost contractate de firma lui Dorin Umbrarescu, UMB. Un contract pentru care Umbrarescu a incasat peste 107 milioane de lei. In ambele cazuri, lucrarile au inceput in primavara anului 2011 si ar fi trebuit sa se fina-lizeze in 2013. Ambele firme au solicitat efectuarea receptiei lucrarilor pana la sfarsitul anului, chiar daca pe tronsonul Criseni – Rastoci lucrarile nu sunt finalizate.
Reprezentantii CNADR se afla in aceste zile in judetul nostru pentru a verifica modul de desfasurare a lucrarilor de reabilitare pe tronsonul Zalau – Alesd, efectuate de firma lui Umbrarescu, ne-a declarat Mircea Crisan, directorul Sectiei Drumuri Nationale Salaj. Receptia lucrarilor pe acest tronson este programata pentru data de 1 noiembrie.
Potrivit lui Crisan, si firma lui Casuneanu a solicitat CNADR receptia lucrarilor pana la 31 decembrie, desi mai au de facut retusuri. „Se pregatesc de receptie, probabil prin ianuarie -februarie anul viitor, sau poate chiar la sfarsitul lui noiembrie. Mai sunt de realizat lucrari mici, precum accese la proprietati pe camp, remedieri de santuri, semnalizarea rutiera”, spune Crisan. Acesta motiveaza intarzierea lucrarilor prin faptul ca, in 2013, nu au primit nici un ban de la stat pentru lucrari si au suportat singuri cheltuielile, urmand sa-si recupereze banii in anii urmatori. Nu s-a intamplat acelasi lucru pe tronsonul Zalau – Alesd, unde finantarea a fost asigurata cu fonduri europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR).

Senatorul Pop sustine ca problemele au fost rezolvate… „in mare”
In cei doi ani in care s-a lucrat la reabilitarea drumului DN1H, cetatenii si autoritatile locale au scos la iveala o serie de nereguli in desfasurarea lucrarilor, in special pe tronsonul Zalau – Rastoci. Senatorul PSD Gheorghe Pop a formulat o intrebare ministrului pentru Pro-iecte de Infrastructura si Investitii, Dan Sova, referitor la o posibila intalnire cu CNADR, autoritatile judetene si constructorul, pentru a remedia deficientele care exista in proiectarea lucrarilor. Raspunsul scris primit de senatorul salajean este ca lucrarile sunt verificate periodic de catre consultantul lucrarii si de catre beneficiarul din teritoriu, respectiv Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj, si care sesiseaza problemele de executare a lucrarii si dispune remedierea lor.
Senatorul Gheorghe Pop a fost din nou vi-neri pe Valea Somesului sa vada stadiul lucrarilor si daca CNDR a tinut cont se sesizarile venite de la nivel local. „Reabilita-rea DN1H, pe tronsonul Criseni-Rastoci, a re-prezentat pentru mine, personal, un proiect foarte important, pentru ca avem nevoie de insfrastructura rutiera de calitate si meritam ca, odata investiti acesti bani, sa ne alegem cu un proiect reusit din toate punctele de vedere. Problemele intampinate pe parcursul derularii proiectului nu au fost putine, dupa cum bine stiti. Incepand cu proiectarea (de aici practic a pornit totul) si continuand cu lipsa unei bune colaborari intre executant si autoritatile locale, au dus la numeroase nemultumiri, nu doar a celor doua parti, ci si ale localnicilor din comunele tranzitate de DN 1H. Problemele ce mi-au fost aduse la cunostinta le-am transmis Ministerului si am incercat, prin intermediul dialogului intre autoritati si executant, sa le rezolvam. In mare parte am reusit, insa mai exista cateva deficiente. Ultima vizita pe acest tronson de drum am efectuat-o chiar vineri, impreuna cu managerul de proiect, domnul Ovidiu Bogheanu. Am verificat impreuna daca problemele co-nstatate la vizita anterioara s-au rezolvat. In mare parte, deficientele de proiectare au fost remediate, dar mai exista cateva lucruri ce trebuie rezolvate. Reprezentantii Pa&Co mi-au dat asigurari ca toate deficietele vor fi remediate pana la finele acestui an”, a declarat parlamentarul salajean pentru Graiul Salajului.
Mircea Crisan ne-a spus ca daca vor exista tasari pe anumire portiuni de drum, in primavara, ca urmare a fenomelor meteo din sezonul rece, constructorul le va remedia.
Am contactat si reprezentantul firmei de consultanta care a efectuat proiectul de executie a lucrarii, insa acesta ne-a spus ca CNADR i-a interzis sa ofere presei detalii despre lucrare.