Inspectoratul de Politie Rutiera al Judetului Salaj a blocat ieri noua sosea de centura a Zalaului din sensul giratoriu de pe drumul european 81 pana la intrarea in Aghires, pentru a face verificarea metrologica anuala a radarelor de pe masinile de la rutiera. Cei care pana acum mergeau in instanta cu procesul verbal intocmit pentru depasirea vitezei legale ar trebui sa stie si ca radarele se veri-fica metrologic anual tocmai pentru a nu exista erori in depistarea vitezei cu care circula.
Ieri, pe centura Zalaului era plin de masini de politie din Salaj, Bistrita-Nasaud si Maramures. Jumatate din masinile politiei prezente au fost verificate metrologic de catre cei de la Directia Generala de Logistica (DGL) Bucuresti – serviciul suport tehnic, iar azi se vor verifica si restul masinilor, tot pe Centura Zalaului. Potrivit agentului sef principal, Teodorescu Cornel, de la DGL, procedura autorizata de verificare metrolo- gica a inceput in jurul orei 11,00 si s-a terminat in jurul orei 16,00. „Aceasta verificare metrologica se face anual, aproximativ la aceeasi data. Exista un etalon dat de Institutul National de Metrologie. Verificarea se face atat din mers, cat si stationar pe vitezele de 30, 60 si 90 de kilometri la ora”, ne-a explicat Teodorescu Cornel. De exemplu, o masina de politie echipata cu radar stationeaza pe marginea drumului, indreptata cu fata spre Romanasi. Daca vii din sens opus, pe radarul din interiorul masinii apare cu exactitate viteza cu care circuli. Radarul te poate lua si din spate doar daca echipajul de politie se intoarce si vine in spatele tau. Ca urmare, daca viteza ta este peste limita legala, fie vei primi acasa amenda, fie vei fi oprit de un alt echipaj de politie care se afla in alt loc, pe directia ta de mers, sau poti fi oprit si de echipajul de politie echipat cu radar. In cazul in care radarul de pe masina de politie care circula in acelasi timp cu tine te depisteaza din mers, inregistrarea are aceeasi acuratete la depistarea vitezei ca si in cazul radarului care stationeaza. Asadar nu mai functioneaza mitul ca masina de politie care este in miscare nu te poate lua cu radarul. Dimpotriva, politistul din masina de politie poate vedea pe radar intr-o caseta viteza lui si in alta caseta viteza ta.
In contextul in care multa lume merge in instanta cu procesele verbale pentru depasirea vitezei pentru a-si face dreptate – si de multe ori reusesc sa castige procesul si scapa fara amenda – Teodorescu Cornel ne-a spus ca s-a gasit o metoda prin care judecatorii pot sa stie mai multe despre verificarea metrologica. „De exemplu, in Bistrita, politia a avut o initiativa pe plan local care s-a mai raspandit si in alte judete. Au fost chemati judecatorii care se ocupa de astfel de cazuri la masurare in teren sa vada cum se face si li s-a aratat toata procedura de verificare metrologica si ce se face in procedura amendarii. Nu au mai fost probleme in instante. Orice probleme, cu depasirea vitezei – au fost rezolvate, pentru ca judecatorul a vazut ce se intampla in teren si cum functioneaza radarele”, ne-a explicat Teodorescu.
In Romania exista 210 radare instalate pe Logan berlina si 450 de radare pe Logan MCV. Fiecare judet are in dotare in medie 10 masini cu radare. Amintim ca in localitati limita de viteza este de 50 de kilometri la ora si in afara localitatilor, pe drumul national si judetean, limita de viteza este de 90 de kilometri la ora, iar pe drumul european este de 100 de kilometri la ora.
Politistii si-au masurat ieri radarele pe Centura Zalaului
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...