Guvernul USL nu gaseste surse de finantare pentru infrastructura rutiera.
Plata salariilor si pensiilor este primordiala.
2012 este un an electoral atipic. Cu toate ca romanii au votat in aceasta vara pentru alesii locali si urmeaza ca in decembrie sa isi desemneze reprezentantii in Parlament, infrastructura romaneasca nu a cunoscut o perioada in care soselele sa fie construite „la foc continuu”, asa cum ar fi fost normal intr-un an cu doua scrutinuri. In 2012, contractele pentru reabilitarea de drumuri sunt mai putine fata de anul trecut, iar banii europeni pentru autostrazi sunt o incertitudine. In prima jumatate a acestui an, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) nu a atribuit nici un contract de autostrazi, cele mai importante proiecte fiind pentru reabilitarea unor drumuri nationale. Primele cinci contracte atribuite in acest an de catre CNADNR in primele sase luni au o valoare cumulata de circa 130 de milioane de euro, in contextul in care anul trecut cele mai mari cinci contracte totalizau peste 670 de milioane de euro si erau exclusiv pentru constructia de autostrazi. Intre timp, Comisia Europeana a intrerupt o parte din platile pentru programul POS – Transport, care finanteaza o mare parte din autostrazile care se construiesc in acest moment. Mai mult, unele santiere de autostrazi se misca foarte greu chiar si in perioada de vara, cand constructiile ating apogeul. De exemplu, lucrarile la tronsonul Marca – Bors, ultimul pe care il construiesc americanii de la Bechtel, au avansat extrem de putin de la inceputul anului, desi Bechtel a incasat peste 74 de milioane de euro.
Guvernarea USL nu are bani pentru autostrada Transilvania
Tronsonul din autostrada Transilvania care strabate judetul Salaj nu poate fi finantat din bani europeni, iar in bugetul national nu s-au gasit surse de finantare, potrivit deputatului PNL Mirel Talos. „Urmeaza sa fie contractate serviciile unui consultant si pe baza proiectului dupa care lu-creaza si Bechtel sa faca selectia unei firme private, conform ordonantei de guvern care reglementeaza par-teneriatul public privat. Avem de a face cu o concesiune a lucrarilor, care este pre-vibizila pentru la anul”, precizeaza Mirel Talos. Daca anul trecut mai puteai zari echipe de muncitori pe santierul autostrazii Tran-silvania in zona Port, acum nici paznici nu mai vezi. Americanii si-au luat utilajele si au abandonat lucrarile.
Au dat banii de la investitii pe masuri populare
Compania Michelin a preferat sa investeasca in Serbia, in detrimentul Salajului spre exemplu, pentru ca accesul spre piata din Occident sa fie mai facil. Insa, cum sa investesti in infrastructura cand nu iti ajung banii pentru salariile si pensiile bazinului electoral? La rectificarea bugetara din vara, Guvernul Ponta a taiat de la investitii pentru a asigura majorarea pensiilor, a indemnizatiei pentru mame si salariilor in decembrie. „Nu sunt masuri populare, ci masuri reparatorii. Nu toate taierile au fost operate la capitolul investitii, ci si de la cheltuieli materiale. De exemplu, ministrii nu mai pot calatori decat la clasa economic, nu cu avioane special inchiriate”, puncteaza deputatul PNL Mirel Talos.