Sefii CNADNR pun pumnul in gura celui care cunoaste cel mai bine situatia lucrarilor de reabilitare – consultantul.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) beneficiarul proiectului de reabilitare a drumului national 1H Zalau – Alesd i-a interzis, printr-o scrisoare, dirigintelui de santier sa mai furnizeze presei informatii legate de stadiul lucrarilor. Decizia sefilor de la Bucuresti vine la scurt timp dupa ce consultantul Gheorghe Rosu, responsabil de calitatea lucrarilor de reabilitare, a relatat presei ca lucrarile sunt oprite pe dealul Varsolt pentru ca firma constructoare mai are nevoie de circa un milion de euro, bani necesari stabilizarii alunecarilor de teren din acea zona. Informatiile despre situatia reala a proiectului nu au fost pe placul Companiei, care, pe de alta parte, ar trebui sa vireze in contul constructorului sumele suplimentare. Contactat telefonic ieri, Gheorghe Rosu a refuzat sa mai faca public stadiul lucrarilor, constrans fiind de CNADNR. „Am primit o scrisoare prin care mi se cere sa nu va dau niciun fel de informatie”, s-a scuzat consultantul. Hotararea Companiei de a interzice publicului larg liberul acces la informatiile legate de reabilitarea DN1H Zalau – Alesd nu este deloc surprinzatoare pentru noi. La vizita in teren efectuata in luna iulie de catre Corpul de Control al Prefecturii si reprezentatii Companiei, acestia din urma au preferat sa tina adevarate prelegeri despre rolul biroului de presa si de ce nu au voie sa stea de vorba cu jurnalistii, in loc sa ofere informatii concrete despre cel mai mare proiect de reabilitare a infrastructurii rutiere din judetul Salaj.
Nu au alocat bani pentru alunecarile de teren
Cu toate ca situatia alunecarilor de teren de pe dealul Varsolt a fost adusa in atentia sefilor Companiei de Drumuri inca din primavara acestui an, nici pana in momentul de fata nu au fost alocate sumele suplimentare. „Inca se discuta aceasta problema. Sunt in curs de executie «sondajele» care se fac din 50 in 50 de metri si apoi proiectantul va da solutia tehnica. In afara de cei doi kilometri de pe dealul Varsolt, lucrarea este avansata si pe multe portiuni s-a pus deja stratul de uzura”, ne-a declarat Mircea Crisan, seful Sectiei Drumuri Nationale Zalau.
Probleme cu istoric
Reabilitarea drumului national 1H se realizeaza in cadrul unui proiect in valoare totala de circa 200 de milioane de lei. Termenul de finalizare a lucrarilor este inceputul anului 2013. Problema alunecarilor de teren de pe dealul Varsolt a fost adusa in atentia autoritatilor de ziarul Graiul Salajului inca de acum un an. Prima institutie care s-a sesizat a fost Prefectura, iar la sfarsitul lui 2011 fostul sef al Regionalei Drumuri si Poduri Cluj, Ioan Pante-limon, dadea asigurari ca solutia initiala, cea a dre-najelor, va functiona si alunecarile de teren de pe dealul Varsolt vor fi stopate. In acest moment, alune-carile nu s-au oprit, bani pentru lucrari suplimentare nu au fost alocati, in schimb a fost interzis accesul publicului la informatiile legate de reabilitarea DN1H.