Circa 62 de firme au dat faliment in fiecare zi a anului trecut, cand Romania a avut o crestere economica de 2,5 la suta, potrivit datelor Institutului National de Statistica. De asemenea, sectoarele cu cele mai agresive cresteri procentuale ale firmelor aflate in diverse stadii de insolventa in 2011 sunt tranzactiile imobiliare – 25,41 la suta, industria de masini si echipamente – 25,73 la suta, posta si telecomunicatii – 20,86 la suta, sanatate si asistenta sociala – 20,00 la suta. Distributia teritoriala a cazurilor de insolventa pe 2011 arata o crestere masiva a insolventelor in judetele Giurgiu, Bistrita-Nasaud, Salaj, Dambovita si Ialomita. Fiind un judet mic si sarac, unde numarul pensionarilor este aproape dublu fata de numarul angajatilor, veniturile salajenilor, ciuntite in 2010, se concentreaza pe consumul de alimente. In mare parte, aprovizionarea se face din supermarketurile lanturilor de magazine straine, pentru ca s-au dus vremurile cand romanii mancau paine facuta in casa, legume din gradina proprie si beau apa de la fantana. Banii, in mare parte, se duc catre nemti, pentru ca de acolo vin Kaufland, Lidl sau Penny. Insa, si aici vanzarile sunt scazute. Se cumpara doar produse foarte ieftine. Magazinele sunt aglomerate, dar oamenii cumpara numai strictul necesar si vaneaza cat mai multe promotii. In timp ce majoritatea veniturilor se duc catre cosul zilnic, afacerile zalauanilor sunt in continuare la limita supravietuirii, unii patroni incercand sa treaca prin criza cu ajutorul creditelor bancare. Nu mai cumparam televizoare cu buletinul; in schimb au aparut ofertele la whisky in rate fixe lunare.