Guvernul a aprobat joi, 8 februarie, indicatorii tehnico-economici necesari construcţiei Autostrăzii Litoralului – Alternativa Techirghiol.

 

CNAIR urmează să lanseze în licitație, în cel mai scurt timp, contractul pentru construcția Alternativei Techirghiol (care va avea alocată o perioadă de maximum de 36 de luni).

”Obiectivul cu o lungime de 30,59 km (pentru care a fost obţinut deja Acordul de Mediu) va fi construit la profil de autostradă şi va asigura conexiunea între Centura Constanţa (A4) şi sudul litoralului românesc”, a scris ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe Facebook.

Valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA, se ridică la 5,74 miliarde de lei, sumă asigurată prin Programul Transport (PT) 2021 -2027.

”Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței #A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie”, a scris pe Facebook și Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Traseul drumului de mare viteză va traversa următoarele U.A.T.-uri ale județului Constanța: orașele Techirghiol și Eforie și comunele Cumpăna, Agigea, Topraisar, Tuzla și 23 August.

Pe traseul noii autostrăzi (prevăzute în Master Planul General de Transport al României) care va oferi o alternativă modernă la DN 39 (drum extrem de aglomerat în perioada sezonului estival) vor fi construite inclusiv: 31 Poduri/Pasaje/Viaducte, 6 parcări, un centru de întreţinere şi coordonare, un punct de sprijin.

Proiectul prevede şi plantarea a 85 de hectare de perdele forestiere.

Sursa ziare.com