În timp ce unii politicieni și reprezentanți ai administrației sălăjene văd deschiderea singurei bucăți de autostradă pe care a avut-o vreodată județul ca pe o reușită importantă, care ne va aduce beneficii, USR Sălaj critică ritmul lent în care se desfășoară investițiile în infrastructură și consideră că avem prea puțini kilometri construiți pentru a ne entuziasma.

“Cei 13,55 km de autostradă între Nușfalău și Suplacu de Barcău sunt singurii în 30 de ani pentru județul nostru, și aceștia cu întârziere de 6 luni. 13 km de autostradă în 2023: puțini, foarte puțin pentru Sălaj, extrem de puțini pentru România în aproape un an de zile. Vestea proastă e că, atât timp cât Grindeanu și echipa lui vor rămâne la conducerea ministerului Transporturilor, sălăjenii vor avea de așteptat mulți ani până la finalizarea porțiunilor autostrăzii sălăjene. Cu cei 1000 de km de autostradă, România este țara celor 4 cm de autostradă pe cap de locuitor. Cu cei aproape 13 km Sălajul este județul celor 4 cm de autostradă pe cap de locuitor. Din păcate multe din proiectele începute anii trecuți, inclusiv cele legate de autostrada sălăjeană, sunt blocate în incompetență, lipsă de decizie, lene și fugă de răspundere, și multă, multă birocrație. 2023: 13 km de autostradă. Atât s-a putut. Iar viitorul, cu Grindeanu la conducerea ministerului și fără depolitizarea și profesionalizarea CNAIR, nu e deloc roz”, spune consilierul județean USR Nicolae Olar.

De aceeași părere este și zălăuanul Horațiu Cosma, fost secretar de stat în ministerul Transporturilor, în mandatul lui Cătălin Drulă.

“Este un moment așteptat de prea mult timp de sălăjeni. În 2003, la semnarea primului contract de lucrări pe Autostrada Transilvania, guvernanții promiteau că în 2012 se va circula integral de la Brașov la Borș.

Au trecut peste 10 ani de la acel termen, însă sălăjenii se bucură abia de primii 13 kilometri de autostradă, cei mai facili, din 80 pe întreg județul. Și greul abia începe.

Lucrările pe sectorul dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău au pornit în 2021 în mandatul lui Cătălin Drulă și ar fi trebuit să fie gata în această primăvară. <Doar> 6 luni de întârziere a contorizat Sorin Grindeanu.

Sectorul începe din câmp și se termină în câmp, fiindcă la niciunul dintre capete nu există constructor, după ce același Grindeanu a anulat licitațiile de lucrări.

Întreaga autostradă Transilvania ar reprezenta o veritabilă coloană vertebrală de dezvoltare pentru Sălaj și pentru regiunea Transilvania. Din păcate, după 20 de ani, e gata doar pe sfert, mult prea puțin și mult prea încet”, spune Horațiu Cosma.

Referitor la celelalte bucăți de autostradă din Sălaj, secțiunea Zimbor -Poarta Sălajului, lungă de 12,24 kilometri, trebuia finalizată anul acesta dar stadiul de execuție este de aproximativ 30%, termenul estimat fiind 2025-2026

Secțiunea Nădășelu-Zimbor, cu o lungime de 30,06 kilometri, ar fi trebuit să fie gata tot anul acesta, dar e realizată în proporție de 59%, termen estimat fiind sfârșitul anului 2025, cu inaugurare în 2026. Pentru secțiunea Poarta Sălajului-Nușfalău, care include și Tunelul Meseș, nu e stabilit nici măcar constructorul, termenul de finalizare estimat fiind anul 20230, potrivit USR Sălaj.